Menu główne
Handlowiec 12/2023
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
środa, 17 grudnia 2014
Visa

8 grudnia w Hotelu Polonia Palace w Warszawie odbyła się debata z cyklu "Rozmowy o handlu" pod tytułem "Konsument przyszłości - wyzwania technologiczne branży handlowej". Spotkanie prowadziła Renata Juszkiewicz, prezes POHiD.

Sławomir Uherek, prezes zarządu Media Saturn Holding Polska, przedstawił prezentację dotyczącą najnowszych rozwiązań technologicznych w Media Saturn Holding Polska (nowe koncepty sklepów: Saturn Connect czyli małopowierzchniowe sklepy wyłącznie z produktami mobilnymi i akcesoriami, Samsung Saturn Store oraz Apple Store czyli sklepy z produktami tylko tych firm, oferujące także prezentacje i doradztwo). Zaprezentowano także rozrastającą się gamę produktów technologii mobilnych i z nimi powiązanych np. (wielofunkcyjne telewizory, opaski mierzące aktywność fizyczną, drukarki 3D, rozwiązania smart home) oraz sposoby dotarcia do klienta poprzez personalizację i dopasowanie produktów do jego potrzeb poprzez poszerzanie gamy produktów, akcesoria poszerzające funkcje produktów, aplikacje, usługi oraz możliwość zakupienia kontraktów.

Następnie odbyła się dyskusja panelowa dotycząca trendów, zagrożeń i szans dla handlu detalicznego związanych z rozwojem technologii mobilnych. W panelu udział wzięli: Andrzej Faliński, dyr. POHiD, Elżbieta Międzyrzecka - specjalista ds.rozwoju sieci handlowych, Adam Jesionkiewicz, prezes firmy Ifinity zajmującej się beaconami, Robert Łaniewski - Pezes Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego.

Podczas dyskusji poruszono min. tematy dotyczące utrudnień dla rozwoju technologii mobilnych (np. niewystarczająca infrastruktura) oraz zagrożeń jakie za sobą niesie ten rozwój (min zagrożenie dla bezpieczeństwa danych, uzależnienia, wtórny analfabetyzm) ale także szans dla handlu detalicznego i dla konsumenta (rozwój nowych zawodów, rozwój infrastruktury, wpływ na aranżację przestrzeni sklepowej, wpływ na sposoby zakupów oraz na asortyment).