W sercu Krakowa, w Galerii Krakowskiej, rozpoczęła się wyjątkowa podróż przez historię niemieckiej motoryzacji. W dniach od 7 do 24 maja odwiedzający mają okazję, aby z bliska podziwiać ponadczasowe piękno legendarnych modeli Mercedes-Benz – jednej z najbardziej prestiżowych marek samochodowych na świecie.
Odpowiadając na różnorodne potrzeby, Centrum Serenada stawia na dostępność i udogodnienia dla wszystkich odwiedzających, w tym osób neuroróżnorodnych i z niepełnosprawnościami. Najnowsza inicjatywa, realizowana we współpracy z Zespołem Szkół i Placówek „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie, to praktyczna nauka samodzielności, odpowiedzialności i bezpiecznego korzystania z przestrzeni publicznej.
W kwietniu oferta HOMEPARK Rawa została rozszerzona o nowe, sezonowe stoisko rowerowe zlokalizowane przed salonem Media Expert. Tymczasowy punkt sprzedaży wpisuje się w strategię zarządzania powierzchniami wspólnymi, wzmacniając funkcję centrum jako lokalnego hubu zakupowego z dynamicznie dostosowywaną ofertą.
Nowe marki, innowacje, relokacje i remonty są codziennością w centrach handlowych, które stawiają na atrakcyjną i konkurencyjną ofertę. Zmiany w portfolio i w salonach najemców to nie tylko poszerzenie asortymentu, ale przede wszystkim kolejne wyjątkowe doświadczenia zakupowe. Galeria Katowicka stale dostarcza klientom wrażeń – pierwszy kwartał tego roku to kilkanaście nowych otwarć, od drogerii, poprzez salony modowe, aż po debiutujące w regionie koncepty gastronomiczne.
Zarządzana przez EPP Galeria Twierdza Kłodzko dynamicznie rozwija swoją ofertę, osiągając 100% poziom komercjalizacji. Nowa część parku handlowego budowanego przy centrum handlowym została w pełni wynajęta na wiele miesięcy przed oddaniem jej do użytku, a współpracę z obiektem przedłużyły wszystkie marki z Grupy LPP: Reserved, Sinsay, House, Mohito i Cropp. Jednocześnie cztery z nich powiększają zajmowane dotychczas przestrzenie. Ponadto propozycję gastronomiczną galerii wzmocni BERLIN DÖNER KEBAP, który tym samym zadebiutuje w regionie. Umowy z Grupą LPP i najemcą gastronomicznym obejmują łącznie ponad 3 900 mkw.
W sobotę, 29 marca, odbyło się oficjalne otwarcie powiększonego salonu Apart w Centrum Serenada. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych brandów jubilerskich w Polsce zyskał jeszcze więcej przestrzeni – lokal zajmuje teraz łącznie 160 mkw., oferując klientom jeszcze większy wybór ekskluzywnej biżuterii i zegarków.
Obroty najemców w centrach handlowych były w styczniu 2025 r. o 2,6 % wyższe niż w styczniu 2024 r. W wybranych kategoriach, największe wzrosty obrotów odnotowały: usługi 6,6 %, towary specjalistyczne 6,2 % oraz zdrowie i uroda 6,1 %. Odwiedzalność mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu wzrosła o 0,4 % w stosunku do stycznia 2024 r. – wynika z danych opublikowanych przez Polską Radę Centrów Handlowych (PRCH).