Menu główne
Handlowiec 12.2020
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
środa, 30 listopada -0001

Sieć Groszek  umacnia pozycję na polskim rynku detalicznym. W pierwszym półroczu tego roku uruchomiła kolejne 63 placówki. W całej Polsce pod szyldem Groszek działa już ponad 1100 sklepów. Sieć stawia na informatyzację placówek oraz intensywne działania marketingowe. Koncentruje się na pozyskiwaniu kolejnych lokalizacji, ale także na rozwijaniu bliższej współpracy z obecnymi franczyzobiorcami.

O silnej pozycji sieci Groszek na rynku detalicznym w Polsce świadczy nie tylko liczba placówek, ale także zadowolenie franczyzobiorców, którzy otwierają kolejne Groszki. Koncept z powodzeniem sprawdza się na terenie całej Polski. Od stycznia do sieci dołączyło ponad 60 sklepów, głównie w województwach mazowieckim, pomorskim, lubelskim, małopolskim i śląskim.

- Ogólnopolski zasięg sieci, dynamiczny rozwój oraz konsekwentnie realizowana polityka budowania marki przyjaznych i kameralnych sklepów blisko domu sprawia, że jesteśmy w czołówce sieci franczyzowych w Polsce. Jednak na tym nie poprzestajemy. Naszym celem jest pozycja lidera tego segmentu. Nieustannie pracujemy nad rozwiązaniami, które zwiększają efektywność, przynosząc korzyści całej sieci i jej franczyzobiorcom - mówi Marcin Jeżyna, wiceprezes Detal Koncept, organizatora sieci Groszek.

W mijającym półroczu sieć Groszek kontynuowała proces informatyzacji sklepów. Usprawniła program magazynowo - sprzedażowy, który sukcesywnie znajduje swoich zwolenników wśród franczyzobiorców Groszka. System ułatwia kontrolę zapasów, pozwala w szybki sposób uzyskać kluczowe informacje o sklepie jak wartość obrotu, zysku, czy dane o ilości klientów. Sieć cechuje także rozbudowana, elektroniczna komunikacja z dystrybutorem. Już ponad 75 % zamówień z sieci Groszek jest realizowana poprzez elektroniczną platformę zamówień eHurtownia, głównego dostawcy sieci - spółki Tradis.

Koncept Groszek koncentruje się na pozyskiwaniu nowych franczyzobiorców, ale także umacnianiu i rozwijaniu współpracy z partnerami. Przygotowuje specjalne oferty cenowe oraz programy targetowe. Z kolei w programie lojalnościowym Bonus Pack za utrzymywanie konkretnego pakietu asortymentowo-ekspozycyjnego franczyzobiorcy otrzymują premie pieniężne. Dotychczas, w ramach programu Groszek wypłacił franczyzobiorcom bonusy na łączna kwotę ponad 2 mln złotych.

Partnerom, którym szczególnie zależy na podnoszeniu standardu sklepów i bliższej współpracy handlowej z franczyzodawcą, sieć dedykuje program „Złoty Groszek". Za efektywne prowadzenie placówek oraz konsekwentne realizowanie standardów wyznaczanych przez sieć certyfikat „Złoty Groszek" otrzymało już ponad 50 sklepów. Groszek organizuje także konferencje operacyjne dla franczyzobiorców. W czerwcu partnerzy sieci spotkali się w Paryżu.

Po intensywnych działaniach w pierwszym półroczu 2011 r. sieć Groszek nie spoczywa na laurach. W najbliższym czasie Groszek skupi się na umocnieniu pozycji konceptu we wszystkich regionach kraju oraz na dalszym podnoszeniu jakości sklepów. Do końca roku sieć chce pozyskać kolejne lokalizacje, zwłaszcza na północy i zachodzie kraju. Najbliższe otwarcia odbędą się w Brozowie (woj. śląskie), Wilkowie (woj. małopolskie) i Zadębiu (woj. pomorskie).

Grupa Dystrybucyjna Tradis - podobnie jak cała Grupa Emperia - jest w doskonałej kondycji. Wyniki finansowe Tradisu za 2010 rok były najlepsze w historii jego działalności. Wydzielona dywizja dystrybucyjna - Grupa Tradis wraz z nieruchomościami - osiągnęła w 2010 roku przychody ze sprzedaży na poziomie 5,1 mld zł. EBITDA w 2010 roku wyniósł 126 mln zł.

W I kwartale 2011 Grupa Dystrybucyjna Tradis wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 1,28 mld zł, co stanowi wzrost o 5,5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 11,7 mln zł, co daje wzrost o 122,3% w porównaniu I kwartału roku 2010. Na zysk netto w tym okresie wpływała m.in. poprawa efektywności logistycznej obsługi klientów, przyrost poziomu sprzedaży i optymalizacja kosztów.