Menu główne
Handlowiec 12/2023
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
środa, 29 czerwca 2011
Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy i członek zarządu Carrefour Polska.

29 czerwca br. Carrefour otworzył w Warszawie pierwszy sklep spożywczy w nowym formacie handlowym sklepów franczyzowych. Nowy format to sklep spożywczy o mniejszej powierzchni sprzedaży, pod logo Carrefour Express w kolorze pomarańczowym.

Pierwszy taki sklep został otwarty w Warszawie przy ul. Świętokrzyskiej 31/33A. Jest to sklep osiedlowy, wyposażony w dwa stanowiska kasowe, a jego powierzchnia sprzedaży wynosi niecałe 90 m2. Sklepy w nowym formacie będą charakteryzować się m.in. niedużą powierzchnią sprzedaży, która nie powinna przekraczać 100 m2 oraz pełną samoobsługą. Ze względu na ich niewielką powierzchnię oraz specyfikę lokalizacji, franczyzobiorcy nie muszą także dysponować miejscami parkingowymi. Podstawowym wyróżnikiem tego formatu handlowego będzie kolor pomarańczowy, który będzie dominującą barwą logotypów i wystroju sklepów.

Nowy format handlowy spożywczych sklepów franczyzowych Carrefour Express przeznaczony jest dla lokali o powierzchni od 50 do 100 m2 sali sprzedaży, nie są wymagane miejsca parkingowe. Dzięki wprowadzeniu nowego formatu handlowego, Carrefour otwiera się na współpracę z osobami dysponującymi lokalami o niedużej powierzchni.

- Franczyza jest sposobem na biznes dla ludzi, którzy pragną rozpocząć swoją karierę przedsiębiorcy w oparciu o sprawdzony model współpracy ze znaną i cenioną marką. Carrefour oferuje nie tylko swoje doświadczenie i sprawdzony sposób współpracy wraz z całym know-how oraz dostępem do zaplecza logistycznego i towarów w możliwie najkorzystniejszych cenach, ale daje także możliwość wybrania najdogodniejszej formy współpracy poprzez wybór konkretnego modelu sklepu franczyzowego, spośród tych rozwijanych w Polsce. Nasz nowy format pomarańczowych sklepów Carrefour Express ma umożliwić klientom zrobienie najpotrzebniejszych zakupów w pobliżu domu czy miejsca pracy, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku dotyczące najmniejszych sklepów spożywczych, do których wchodzimy dosłownie na kilka minut - powiedział Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy i członek zarządu Carrefour Polska.

Minimalne warunki, jakie do tej pory musiała spełniać osoba zainteresowana otwarciem sklepu w ramach sieci Carrefour Express, to posiadanie lokalu o powierzchni od 100 do 500 m2 z dogodnym dojazdem, w sąsiedztwie osiedli mieszkaniowych.

Carrefour jest francuską siecią handlową będącą numerem 1 dużej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie. Od momentu powstania firma otworzyła ponad 15000 sklepów, w tym prawie 5000 sklepów franczyzowych, w 34 krajach Europy, Azji i Ameryki Południowej. W Polsce Carrefour obecny jest od 1997 r. Za sklepami Carrefour Express stoi ponad 50 lat doświadczenia Grupy Carrefour, w tym w rozwoju franczyzy.