Według szacunków Eurominitor Internationa, w 2011 r. wydatki Polaków na produkty z urządzeń vendingowych wzrosną wobec 2009 r. o 17% (do 300 mln PLN), a w 2012 r. o kolejne 9%.
W Polsce na 1 tys. mieszkańców przypada około 0,9 automatu vendingowego. Zdaniem dystrybutorów maszyn obecnie działa około 50 tys. automatów, a z każdym rokiem ich liczba zwiększa się nawet o 10 tys.
Przyjmuje się, że lokalizacja automatu vendingowego jest dobra, gdy z urządzenia korzysta co najmniej 1 tys. klientów miesięcznie. Najbardziej atrakcyjne lokalizacje to dworce kolejowe i autobusowe, wyższe uczelnie, centra handlowe, szpitale, kina, popularne pływalnie i hale widowiskowe. Ważnym terenem działania operatorów vendingowych są też biura i zakłady przemysłowe.
Vending w Polsce to w 80% sprzedaż gorących napojów (kawy, czekolady). Poza automatami kawowymi dość popularne są snackowe, ze słodyczami i chipsami oraz sprzedające napoje zimne, głównie gazowane.
W 2010 r. w Polsce było około 300 firm działających w segmencie vendingu w Polsce, m.in. Maspex Wadowice, Nestle Polska, Mokate.