Menu główne
Handlowiec 12/2023
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
piątek, 30 maja 2014
Tesco Polska z tytułem Dobroczyńcy Roku

Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce już po raz siedemnasty przyznała tytuły Dobroczyńcy Roku. Wyróżnienie w kategorii „Strategia społecznego zaangażowania firmy” trafiło do Tesco Polska.

Tesco nagrodzono za „stworzenie spójnej, odpowiedzialnej i przemyślanej strategii społecznego zaangażowania”. Uznanie zyskały programy społeczne, realizowane przez firmę, w szczególności te związane z niemarnowaniem żywności. Tesco od października 2013 roku przekazuje nadwyżki produktów żywnościowych bezpośrednio do Banków Żywności i aktywnie uczestniczy w organizacji zbiórek żywności. Kwestii niemarnowania żywności poświęcona była ubiegłoroczna edycja akcji „Tesco dla Szkół”, w którą bezpośrednio zaangażowało się ponad 6 tysięcy uczniów polskich szkół.

Finałowa gala konkursu, nad którą honorowy patronat objęli prezydent Bronisław Komorowski i prezydentowa Anna Komorowska, odbyła się 28 maja w Warszawie. Nagrodę w imieniu Tesco Polska odebrał Czesław Grzesiak, wiceprezes firmy. „Ta prestiżowa nagroda to wyróżnienie za naszą strategię i wieloletnie zaangażowanie w budowanie firmy odpowiedzialnej społecznie” – powiedział Czesław Grzesiak. „Od 11 lat wspieramy polskich uczniów w ramach programu Tesco dla Szkół, zaś od 13 lat organizujemy zbiórki produktów wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności. Dzięki stworzeniu w 2012 roku Fundacji Tesco Dzieciom uzyskaliśmy jeszcze szersze możliwości pomagania potrzebującym”.

Ogólnopolski konkurs o tytuł „Dobroczyńcy Roku” organizowany jest przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce od 1997 roku - to największy i najdłużej działający w Polsce konkurs nagradzający społeczne zaangażowanie przedsiębiorstw. Celem przedsięwzięcia jest zachęcanie polskich przedsiębiorstw do podejmowania działalności zaangażowanej społecznie poprzez pokazywanie dobrych przykładów firm, które już zaczęły działać na rzecz poprawy sytuacji grup wykluczonych, poprawienia stanu środowiska naturalnego czy rozwoju społeczności lokalnych. Więcej o konkursie znaleźć można na stronie www.dobroczyncaroku.pl.

„Dobroczyńca Roku” nie jest pierwszym wyróżnieniem dla Tesco Polska za walkę z problemem marnowania żywności. 22 maja firma otrzymała Nagrodę im. Jacka Kuronia dla Darczyńcy roku Federacji Polskich Banków Żywności.