Lidl wprowadził w swoich sklepach innowacyjny system zarządzania sprzedażą. Projekt, który powstał przy współudziale koncernu Apple zrodził się w Niemczech, ale to polski oddział firmy będzie miał kluczowe znaczenie dla jego dalszego rozwoju.
Sieć przygotowała dla swoich kierowników regionów sprzedaży specjalne oprogramowanie – Lidl Mobile Office (LiMO), które zostało udostępnione na urządzeniach firmy Apple – iPadach. W Polsce rozdano ok. 250 tabletów, dzięki czemu firma będzie mogła znacząco usprawnić organizację pracy sieci oraz podnieść jakość oferowanego asortymentu. System ujednolica bowiem wymianę danych, zastępując konieczność korzystania z dokumentów w tradycyjnej, papierowej formie. Każdy kierownik regionu sprzedaży ma pod sobą od 2 do 4 marketów. LiMO pozwoli mu nie tylko na kontrolę sklepu, ale także usprawnienie procesu szkoleń a w przyszłości także rekrutację nowych pracowników.
- Lidl jest innowacyjnym pracodawcą, który sięga po nowoczesne narzędzia wspierające zarządzanie organizacją. Wprowadzając system LiMO, zrobiliśmy duży krok naprzód – nie tylko ułatwia on pracę kierownikom rejonu sprzedaży, lecz również sprawia, że ich stanowisko jest jeszcze bardziej atrakcyjne – komentuje Patrycja Kamińska z biura prasowego Lidl.
Idea stworzenia spójnego systemu do organizacji pracy zrodziła się w Niemczech w 2010 roku. W polskich sklepach zaczęto wprowadzać ją w listopadzie ubiegłego roku, ale dopiero teraz system ten osiągnął pełną funkcjonalność. Co ciekawe – polski oddział Lidla nie będzie jedynie biorcą gotowych rozwiązań z centrali firmy. Już teraz pracownicy Lidl Polska pracują nad rozwojem kolejnych aplikacji, które będą wdrażane na rynek międzynarodowy.