Wprowadzenie nowego formatu kiosku to ważna jakościowa zmiana dla milionów Polaków oraz przełomowe wydarzenie w ponad 100-letniej historii spółki. W najbliższym czasie stare kioski zastąpią nowe, estetyczne i nowoczesne bryły.
Jako że kiosk RUCH-u stanowi stały element krajobrazu miejskiego, proces wymiany korzystnie wpłynie na uatrakcyjnienie architektury miast w całej Polsce.
RUCH SA wraz z nowym kioskiem i logo firmy wprowadza nową jakość obsługi klienta. Sprzedaż i ekspozycja mają charakter otwarty, częściowo samoobsługowy, a dotychczasowe małe okienko zastąpi duża witryna, która umożliwi lepszy kontakt klientów ze sprzedawcą. Bogatą ofertę tytułów prasowych oraz produktów pierwszej potrzeby uzupełnią m.in. świeżo parzona kawa z ekspresu, jak również o możliwość zrealizowania wybranych usług tj. płatności masowe, czy przesyłki kurierskie.
- Po zakończonej w ubiegłym roku prywatyzacji RUCH kolejne miesiące były okresem wytężonej pracy nad stworzeniem strategii rozwoju, która zapewni odbudowę silnej pozycji na rynku oraz umożliwi pełne wykorzystanie ogromnego potencjału naszej spółki. Zapewnienie atrakcyjnej i uporządkowanej ekspozycji prasy i produktów sprzedawanych w kiosku przyczyni się do wzrostu biznesu dla nas i naszych Partnerów. Naszym celem jest bycie liderem małego formatu w Polsce - mówi Wojciech Heydel, prezes zarządu RUCH SA.
RUCH SA to firma z blisko stuletnią tradycją, której marka jest rozpoznawana przez prawie wszystkich Polaków. Dlatego też zmiany, które obecnie się dokonują, nie spowodują odejścia starej marki w zapomnienie, a wręcz przeciwnie, na fundamentach i tradycji dawnego RUCHu, budowana jest nowa jakość w obsłudze klientów. Neutralna kolorystyka kiosku automatycznie eksponuje produkt, który będzie teraz aktywnie promowany. Natomiast nowe logo u góry, czyli jaskrawy napis RUCH i niebieska kropka, jest elementem, który z daleka pozwoli poznać Klientowi, że ten punkt należy do sieci RUCHu.
- Zmiana logo nie jest celem samym w sobie. Rozpoczynamy zakrojony na terenie całej Polski proces wymiany kiosków na nowoczesne punkty sprzedaży. Docelowo planujemy wydać 160 mln zł na inwestycje w sektor detaliczny. Spółka wprowadza również zintegrowany system informatyczny monitorujący sprzedaż, który pozwoli na lepsze zarządzanie produktami i cenami. Koszt jego zakupu
i wdrożenia wyniesie 55 mln zł do końca 2011 r. - mówi Anna Walczowska, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży detalicznej RUCH SA.
Konsekwencją przeprowadzanych zmian będzie ugruntowanie pozycji rynkowej RUCH SA oraz zbudowanie optymalizowanej kosztowo organizacji, przygotowanej do podejmowania nowych wyzwań w świetle tendencji na rynkach prasy drukowanej czy wyrobów tytoniowych.
- Bardzo dużo uwagi poświęcamy na wzmacnianie naszych największych atutów, którymi są niewątpliwie baza klientów i dostawców, logistyczne know-how kolportażu prasy, największa w Polsce sieć sprzedaży pod powszechnie znaną marką oraz aktywa nieruchomościowe. Koncentracja na rentownej sieci sprzedaży, zmiana struktury sprzedaży FMCG pod kątem zyskowności oraz rozwój sieci partnerskiej stworzą podstawy stabilnej przyszłości - mówi Wojciech Heydel, Prezes Zarządu RUCH SA.