Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
wtorek, 25 lutego 2014
Saloniki Kolportera w atrakcyjnych miejscach

Liczba saloników prasowych i salonów Top-Press należących do sieci handlowych Kolportera zwiększyła się w roku 2013 o blisko 40 punktów. Aktualnie Kolporter dysponuje 812 salonikami prasowymi i 171 Top-Pressami.

Od trzech lat sieć saloników i Top-Pressów przechodzi stopniową restrukturyzację.

– Nowych lokalizacji szukamy przede wszystkim w miejscach, w których koncentruje się handel: galeriach handlowych, super- i hipermarketach, dyskontach – mówi Tomasz Brzeziński, dyrektor ds. inwestycji w Kolporterze. – Obecnie 54% saloników Kolportera i Top-Pressów zlokalizowanych jest w takich miejscach, a w 2010 r. było to 45%. Ograniczamy natomiast liczbę naszych punktów znajdujących się na osiedlach, przy przystankach autobusowych czy w biurowcach. Udział lokalizacji w tych miejscach zmniejszył się w ostatnich trzech latach o 9% i w tej chwili wynosi 43%.

Potwierdzeniem są konkretne liczby. W ubiegłym roku najwięcej punktów sieci Kolportera – 29 – zostało otwartych w galeriach handlowych, m.in. w poznańskim City Center, Galerii Trzy Korony w Nowy Sączu, Centrum Handlowym Wzgórze w Gdyni, Galerii Olimp Nowy w Lublinie, Centrum Handlowym Stara Kablownia w Czechowicach-Dziedzicach i Galerii Dworzec PKP w Katowicach. Uruchomiono też 23 saloniki w dyskontach i 17 w domach handlowych.

Równocześnie firma rezygnowała w 2013 r. z prowadzenia punktów zlokalizowanych w miejscach mniej atrakcyjnych handlowo, m.in. z 13 osiedlowych saloników.

– Ten kierunek rozwoju naszej sieci będziemy kontynuować również w tym roku. Interesują nas możliwie najlepsze, dla funkcjonowania saloników, lokalizacje – podkreśla Tomasz Brzeziński.