Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
piątek, 14 lutego 2014
Bać Pol, Piotr i Paweł oraz Topaz formalizują wspólne plany

UOKiK wyraził zgodę na utworzenie wspólnego przedsięwzięcia przez Bać Pol S.A., Piotr i Paweł S.A. oraz Topaz. Tym samym otworzyła się droga do formalizacji koncepcji wspólnych działań przez głównych udziałowców tych pomiotów, czyli Leszka Bacia, Piotra Wosia i Zbigniewa Paczóskiego.

W najbliższych dniach powołany zostanie nowy podmiot gospodarczy GH PL Plus. Zgodnie z założeniami inicjatorów, ma on stać się platformą bardzo ścisłej strategicznej współpracy sieci Piotr i Paweł, SPAR, Słoneczko i Topaz. Intencją założycieli jest również to, aby nowa spółka tworzyła unikatowe rozwiązania, niezwykle skuteczne narzędzia współpracy niezależnych podmiotów oraz niezwykle skuteczne narzędzia konkurowania dla uczestników przedsięwzięcia. Inicjatorzy mają nadzieję, że tym samym w przyszłości nowa spółka stanie się osią strategicznej współpracy 2.000 do 2.500 polskich sklepów kanału tradycyjnego. Rozmowy z nowymi potencjalnymi strategicznymi partnerami przedsięwzięcia już się zaczęły.

Plany działania nowej spółki są bardzo ambitne. Obejmują oczywiście kontynuację dotychczasowych działań w zakresie ponadsieciowej ekonomicznej marki własnej Lubię, a także szeroki zakres innych działań trademarketingowych (jak chociażby multipacki i dedykowane opakowania) na produktach brandowych. Te działania mają budować marketingową przewagę polskich sklepów kanału tradycyjnego.

Spółka również będzie miała za zadanie zintegrować istniejący potencjału uczestników założycieli, aby stworzyć ogólnopolski system logistyczny i zakupowy. Ten partnerski system, poprzez dokładny podział odpowiedzialności za poszczególne elementy procesu zakupu, logistyki oraz dostaw, ma bardzo podnieść efektywność funkcjonowania współpracujących z nim sieci.

Po utworzeniu owego systemu, kreowanego przez nową spółkę, będzie on otwarty na strategiczne partnerstwo z innymi niezależnymi lokalnymi sieciami sklepów, wspierając ich możliwości sprzedażowe poprzez swoje działania marketingowe, logistyczne i zakupowe.