Liczba sklepów działających pod szyldem sieci Spar Polska w ciągu ostatnich trzech lat urosła do 140. Do końca tego roku otwartych będzie 10 kolejnych. Celem sieci jest posiadanie 300 placówek handlowych. Spar Polska zamierza inwestować w swoich sklepach w koncepcję żywności na wynos i oferować posiłki na miejscu. Jest to koncept, który doskonale sprawdził się już na zachodzie Europy. Spar Polska opiera się głównie na franczyzie i otwieraniu kilku rodzajów placówek handlowych o różnej powierzchni handlowej. Połowa sklepów powstaje od podstaw, resztę pozyskuje się z tych już istniejących. Pod koniec 2014 r. sieć chce liczyć ok. 200 placówek. Sieć rozwija się głównie na południowym wschodzie kraju. Powstała już jednak pierwsza placówka na Pomorzu, w Wejherowie, a do końca tego roku powstanie jeszcze jeden sklep - w Rumii. Spar Polska rozpoczął działalność w 1996 r. Jednak rozwój sieci liczony jest od 2010 r., kiedy nastąpiło połączenie z Grupą Kapitałową Bać-Pol. Obecny etap szybkiego powiększania sieci sklepów poprzedziła restrukturyzacja firmy, po której sieć inwestuje głównie w rozwój franczyzy.
Źródło: Newseria.pl