Menu główne
Handlowiec 12/2023
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
poniedziałek, 21 października 2013
Żabka przejmuje sieć sklepów należących do Kolportera

Żabka Polska przejmie sieć Dobry Wybór, która dysponuje 130 lokalizacjami w całej Polsce. To już czwarte przejęcie ogłoszone przez firmę Żabka Polska w ciągu ostatniego miesiąca. Wcześniej przejęte zostały sieci Torg, Agap i PS Food.

- Widzimy rosnący potencjał  w naszym tradycyjnym obszarze działania, tj. dystrybucji towarów FMCG, usług elektronicznych i prasy. Dlatego podjęliśmy decyzję o skoncentrowaniu się na podstawowym dla nas biznesie i odsprzedaży firmie Żabka Polska sieci sklepów spożywczych Dobry Wybór - mówi Krzysztof Klicki Prezes Zarządu firmy Kolporter.

Sklepy sieci Dobry Wybór zlokalizowane są w średnich i dużych miastach na terenie całego kraju. Ich powierzchnia wynosi od 90 do 200 metrów kwadratowych.  Placówki zlokalizowane są głównie w obszarze osiedli mieszkaniowych oraz przy głównych ulicach handlowych.

Od wielu lat współpracujemy z Kolporterem i z uwagą obserwowaliśmy rozwój sieci Dobry Wybór. Lokalizacje, w których funkcjonują placówki sieci Dobry Wybór są porównywalne z tymi, w których rozwijamy sklepy Żabka i Freshmarket. Dzięki wsparciu naszego inwestora, Funduszu Mid Europa Partners, jesteśmy w stanie aktywnie uczestniczyć w dalszym procesie integracji rynku - mówi Jacek Roszyk, Prezes Zarządu Żabka Polska.

Dzięki rozwojowi organicznemu oraz przejęciom, w perspektywie najbliższych 4 lat zakładamy osiągnięcie przez spółkę Żabka Polska 10 miliardów złotych przychodów ze sprzedaży. Przejęcie Dobrego Wyboru jest jedną z kilku akwizycji, nad którymi obecnie pracujemy. Mamy nadzieję, że do końca roku uda nam się ogłosić ich podpisanie - mówi Zbigniew Rekusz, Senior Partner Mid Europa Partners.

Przejęcie sieci Dobry Wybór uwarunkowane jest uzyskaniem zgody UOKiK.

Żabka Polska posiada ponad 3000 placówek handlowych pod marką Żabka oraz Freshmarket, zapewniając ponad 15 tysięcy miejsc pracy. Dzięki 15-letniemu doświadczeniu oraz skutecznej strategii sprzedażowej firma może pochwalić się obecnie ponad 1,5 milionem klientów odwiedających jej placóki każdego dnia. Jednocześnie ponad 8 milionów Polaków żyje lub pracuje w promieniu mniej niż 300 metrów do najbliższej Żabki lub Freshmarketu. W ciągu najbliższych 4 lat firma Żabka Polska ma zamiar otworzyć kolejnych 2 tysiące sklepów.