Menu główne
Handlowiec 12/2023
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
czwartek, 09 czerwca 2011
Carlsberg - ekologiczna akcja edukacyjna

Carlsberg Polska - w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu - kontynuuje rozpoczętą w roku ubiegłym edukację ekologiczną uczestników letnich imprez, sponsorowanych przez firmę. Pierwsza akcja w tym sezonie pn. "Segreguj koncertowo. Daj śmieciom kosza" odbędzie się już 10 czerwca podczas Festiwalu Sonisphere, którego główną gwiazdą jest Iron Maiden. Celem akcji jest uwrażliwienie na dbałość o otoczenie i czystość terenów, w szczególności zielonych, rekreacyjnych. Partnerem akcji jest organizator koncertu - Live Nation oraz Organizacja Odzysku, KOBA.

Pod hasłem "Segreguj koncertowo. Daj śmieciom kosza" pełnoletni uczestnicy koncertu będą zachęcani do wzięcia udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych po piwie, w zamian otrzymując - w specjalnej EKOStrefie - nagrody, tj. gadżety z materiałów biodegradowalnych, takie jak: peleryny przeciwdeszczowe, długopisy ze skrobii kukurydzianej czy breloki z latarką na baterie słoneczne.

Podczas akcji będą rozdawane również ulotki edukacyjne, w których zawarte zostały kluczowe zagrożenia wynikające ze śmiecenia oraz EKOporady, jak każdy z nas może pozytywnie wpływać na otoczenie z korzyścią dla środowiska. Profesjonalną utylizacją plastikowych kubków po złocistym trunku zajmie się lokalna firma recyklingowa.

- Od wielu lat prowadzimy odpowiedzialną politykę ekologiczną, która jest jednym z najważniejszych filarów działalności naszej firmy. Poprzez tę akcję chcemy apelować do naszych konsumentów - uczestników imprez o dbałość i czystość miejsc zielonych. Dlatego też zwracamy uwagę na problem śmiecenia, ze szczególnym uwzględnieniem zaśmiecania miejsc rekreacyjnych, gdzie bardzo często napotykamy między innymi opakowania po złocistym trunku - mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.

- Program ten stanowi jednocześnie apel i zachętę do codziennej segregacji oraz promocję recyklingu. Takie odpowiedzialne zachowanie Polaków zwiększa możliwość zamienienia śmieci, odpadów na przydatne surowce. Dlatego z chęcią objęliśmy tę akcję patronatem, bo wierzymy, iż tego rodzaju działania zwiększają świadomość ekologiczną - mówi Zbigniew Skowronek, Dyrektor w Organizacji Odzysku, KOBA.

- Z przyjemnością zaprosiliśmy Carlsberg Polska do zorganizowania akcji "Daj śmieciom kosza". Jesteśmy przekonani, że będzie się cieszyć dużym zainteresowaniem wśród fanów zespołu Iron Maiden. Podczas zeszłorocznej edycji Festiwalu Sonisphere, której największą gwiazdą była Metallica, mieliśmy okazję obserwować duże zaangażowanie uczestników Festiwalu w zbieranie kubków. Cieszy nas, że możemy podczas organizowanego przez nas Festiwalu Sonisphere włączyć się w odpowiedzialne działania w obszarze ochrony środowiska, dostarczając jego uczestnikom nie tylko dużo muzyki i rozrywki, ale i ważkich treści edukacyjnych - mówi Kajetan Wilkoszewski, reprezentujący agencję Live Nation.