Menu główne
Handlowiec 12.2020
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
czwartek, 02 czerwca 2011
Wykres 1. Negatywne aspekty sieci franczyzowych – według detalistów

Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Makro Cash & Carry, 50% niezrzeszonych detalistów rozważa możliwość wstąpienia do sieci franczyzowej.

Wskazują jednak, że przystąpienie do niej może oznaczać dla nich ograniczenie lub narzucenie asortymentu (23% badanych) oraz utratę niezależności (20% odpowiedzi). 15% respondentów obawia się opłat oraz ukrytych kosztów.

- Jak pokazują rezultaty naszego badania, 22% właścicieli sklepów ocenia swoją obecną sytuację na rynku zdecydowanie gorzej niż w zeszłym roku.  Wiemy także, że wielu z nich, myślących o przystąpieniu do sieci franczyzowej obawia się ukrytych kosztów oraz utraty niezależności. Odpowiedzią na ich potrzeby jest więc ODIDO - za dołączenie do sieci nie są pobierane żadne opłaty, oferujemy też specjalne upusty na zakupy w halach Makro. Wszystkie te działania zostały wprowadzone po to, żeby wspierać detalistów w poprawieniu sytuacji ich na rynku, a nie ograniczać - powiedział Uwe Hoelzer, Prezes MAakro Cash & Carry.

Z kolei prawie jedna czwarta badanych (24%) za pozytywny aspekt sieci franczyzowych uważa możliwość zakupu towarów po niższych cenach. 22% docenia jednolite oznakowanie sklepów, a dla 18% jest ważna pomoc w prowadzeniu działalności.

Do tej pory do sieci ODIDO przystąpiły 203 placówki.

Telefoniczne badanie Makro Cash & Carry zostało przeprowadzone w dniach 29.03 -15.04.2011r; wzięło w nim udział 316 przedstawicieli sektora handlu detalicznego.

Galeria