Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
środa, 27 marca 2013
Piotr i Paweł

25 marca br. w siedzibie poznańskiej telewizji WTK odbyła się Gala konkursu "i-Wielkopolska-Innowacyjni dla Wielkopolski 2012", podczas której wręczono przyznawane przez marszałka województwa nagrody za innowacyjne przedsięwzięcia dla regionu Wielkopolski.

Jednym z trzech nominowanych projektów w kategorii "Innowacyjna Inwencja" było zrealizowane na potrzeby usługi Zakupy przez Internet rozwiązanie mobilne Rockpay. To wspólny projekt badawczy Instytutu Logistyki i Magazynowania, sieci handlowej Piotr i Paweł, Krajowego Integratora Płatności SA - Transferuj.pl oraz firmy AMS SA.

W wyniku konkursu projekt został wyróżniony statuetką i znalazł się w gronie innych najbardziej innowacyjnych przedsięwzięć w Wielkopolsce.

- Jesienią 2012 roku pod hasłem "Uwolnij Czas. Przygotuj Telefon na Rewolucję" przebiegła pierwsza w Polsce akcja umożliwiająca zakupy w sklepie internetowym wprost z ulicy. Do końca listopada mieszkańcy Poznania i okolic mogli przy pomocy smartfonów, wykorzystując QR kody i aplikację mobilną RockPay, dokonać zakupu w systemie Tu i Teraz.  Świadomość ludzi dotycząca możliwości zrobienia spożywczych zakupów w Internecie jest nadal na dość niskim poziomie, choć ma widoczny trend wzrostowy. O możliwości dokonania takich zakupów przy użyciu telefonu komórkowego wie już tylko nieliczna grupa osób. Cel jaki chcieliśmy osiągnąć to przede wszystkim zbudowanie świadomości ludzi dotyczącej robienia mobilnych zakupów i prezentacja możliwości jakie oferują technologie mobilne. Projekt "mKonsument" miał także pokazać, że tego typu zakupy są bardzo łatwe, szybkie, wygodne i co najważniejsze bezpieczne. Niezwykle istotną rolę odgrywa w projekcie aplikacja RockPay. To dzięki niej możliwe jest nie tylko skompletowanie listy zakupów, ale przeprowadzenie całego procesu płatności z poziomu telefonu komórkowego. Wnioski, jakie udało nam się wyciągnąć pokazują, iż rośnie widzialność i rola kodów QR w komunikacji marketingowej, co potwierdzają relatywne wyniki ilości skanowań w stosunku do ilości dostępnych lokalizacji z kodami a użytkownicy smartfonów traktują te urządzenia nadal głównie, jako narzędzie do komunikacji oraz eksperymentów - mówi Błażej Patryn, rzecznik prasowy sieci Piotr i Paweł.