Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
poniedziałek, 28 stycznia 2013
abc

Na koniec 2012 r. sieć sklepów abc skupiała 5.373 małe i średnie sklepy spożywczo-chemiczne, zlokalizowane przede wszystkim na osiedlach, w centrach mniejszych miast lub na wsi. Oznacza to, że w minionym roku sieć powiększyła się o 721 placówek, czyli o 15,5% w porównaniu z końcem 2011 r.

- Na początku października 2012 r. świętowaliśmy dołączenie do naszej sieci 5.000 sklepu. Ostatnie miesiące roku okazały się bardzo intensywne, jeśli chodzi o dalszą rozbudowę sieci. Coraz więcej właścicieli sklepów docenia nasz partnerski system - z jednej strony zachowują pełną niezależność prowadzenia swoich biznesów, z drugiej zwiększają konkurencyjność swoich placówek, dzięki wsparciu dużego i profesjonalnego hurtownika. To ważne w czasach, kiedy trwa silna konkurencja z sieciami dyskontów, a ogólna liczba sklepów spożywczych na polskim rynku spada. Aby przetrwać, sklepy „po sąsiedzku" muszą unowocześniać się, być profesjonalne i agresywne cenowo - mówi Łukasz Chady, Kierownik Sieci Sklepów abc.

Wykorzystując wiedzę rynkową i doświadczenie Grupa Eurocash dąży do ciągłego wzbogacania oferty skierowanej do swoich partnerów, dzięki którym mogą oni podnieść atrakcyjność i konkurencyjność swoich placówek, a w efekcie - także ich rentowność. W 2012 r. sieć wprowadziła na szeroką skalę m.in. koncept abc Mini Bistro, czyli kącik gastronomiczny, w którymi klienci przy okazji zakupów mogą zjeść hot-doga czy napić się kawy. Pomysł ten spotkał się z dużym zainteresowaniem zarówno konsumentów, jak i właścicieli sklepów. Koncept abc Mini Bistro funkcjonuje już w około 300 sklepach abc.

- Małe sklepy muszą ciągle rozwijać swoją ofertę - być czymś więcej niż tylko sklepem spożywczym. Mieć to wszystko, czego nie ma konkurencja. Sieć Sklepów abc dostarcza gotowe rozwiązania, które pomagają skutecznie stawić czoła ekspansji dyskontów i dużych sieci handlowych, wchodzących również do małych miast. W 2013 r. będziemy zarówno rozwijać projekty już funkcjonujące w sieci, takie jak abc Mini Bistro, jak i pracować nad nowymi rozwiązaniami, które będą przyczyniać się do wzmocnienia niezależnych sklepów i podniesienia ich atrakcyjności - podsumowuje Łukasz Chady.