Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
piątek, 04 stycznia 2013
stokrotka

Stokrotka Sp. z o.o. uruchamia własną sieć logistyczną, która pozwoli nabywać zdecydowaną większość towaru bezpośrednio od producentów, a nie tak jak dotychczas od dystrybutorów. Sieć, poprzez którą zaopatrywane będą wszystkie sklepy Grupy Handlowej Emperia SA, obejmie centrum dystrybucyjne, osiem magazynów regionalnych pełniących funkcję punktów przeładunkowych (cross-doków) oraz transport. Pierwsze dostawy będą realizowane już od drugiej połowy 2013 roku.

Nowa sieć logistyczna powstaje w oparciu o zaawansowane modele logistyczne, we współpracy z ekspertami zewnętrznymi. Najważniejszy etap tworzenia nowej sieci zakończono w drugiej połowie grudnia 2012 r., kiedy Stokrotka podpisała umowę z firmą Prologis na wynajem centrum dystrybucyjnego. Obiekt o łącznej powierzchni ponad 27 tys. m², w tym ponad 5 tys. m² powierzchni schładzanej, zlokalizowany jest w Teresinie w województwie mazowieckim. Będzie on miejscem składowania asortymentu ogólnokrajowego. Produkty będą stąd codziennie transportowane do magazynów regionalnych oraz bezpośrednio do sklepów.

Aby zapewnić sprawną i terminową dystrybucję na terenie całego kraju, powstanie również osiem magazynów regionalnych pełniących funkcję punktów przeładunkowych (tzw. cross-doków). Część asortymentu będzie w nich składowana oraz bezpośrednio transportowana do przypisanych sklepów. Stokrotka prowadzi obecnie także zaawansowane rozmowy z dostawcami usług transportowych i pojazdów, aby stworzyć najbardziej optymalną kombinację transportu własnego i kontraktowego. Transport będzie realizowany w celu zapewnienia dystrybucji głównej (do magazynów regionalnych) oraz dystrybucji końcowej (do supermarketów).

Realizując nową długoterminową strategię rozwoju sieci supermarketów Stokrotka, zamierzamy  zwiększyć jej konkurencyjność względem innych sieci. Naszym celem jest, aby Stokrotka proponowała atrakcyjną ofertę zarówno dla klientów, jak i naszych partnerów. Chcąc zapewnić najwyższą jakość i dostępność towarów oraz podnieść efektywność operacyjną, budujemy własne zaplecze logistyczne, które pozwoli nam nabywać zdecydowaną większość towaru bezpośrednio od producentów, a nie tak jak dotychczas od dystrybutorów. Planując łańcuch dostaw nie wykluczamy jednak dalszej współpracy z dystrybutorami hurtowymi - w tym Eurocash - w zmienionym zakresie i na nowych zasadach - komentuje Dariusz Kalinowski, prezes zarządu Stokrotki.