Grupa Eurocash, będąca franczyzodawcą sklepów abc, świętuje przyłączenie do sieci 5-tysięcznego sklepu. Osiągnięciu tej imponującej liczby placówek skupionych w ramach sieci franczyzowej Grupy Eurocash towarzyszą specjalne promocje, skierowane do wszystkich klientów hurtowni Eurocash Cash&Carry oraz klientów sklepów abc.
Sieć Sklepów abc rozwija się już od 13 lat. Na początku skupiała 57 placówek, a kiedy świętowała swoje 10-lecie w 2009 r. - ok. 3400 placówek. Od początku br. do sieci przystąpiło kolejnych ok. 350 sklepów.
To, co obok dynamicznego rozwoju wyróżnia sieć abc na polskim rynku, to fakt, że funkcjonuje ona na zasadzie tzw. miękkiej franczyzy, odzwierciedlającej partnerskie podejście Grupy Eurocashu do biznesu. - Oferujemy naszym partnerom szeroki wachlarz usług i rozwiązań, pozostawiając decyzję, co do korzystania z nich właścicielowi sklepu - mówi Łukasz Chady, Kierownik Sieci abc. - Wynika to z przekonania, że to właściciel sklepu najlepiej zna swoje otoczenie konkurencyjne i żadna centrala jakiejkolwiek sieci nigdy nie będzie znała lokalnego rynku tak dobrze, jak funkcjonujący w tym otoczeniu przedsiębiorca. Stąd w naszej sieci nic nie narzucamy - wyjaśnia Łukasz Chady.
Taki model zarządzania siecią wymaga od franczyzodawcy przygotowania takiej oferty, aby była ona naprawdę atrakcyjna i właściciele sklepów chcieli z niej skorzystać.
Grupa Eurocash w ramach sieci abc oferuje swoim partnerom wsparcie marketingowe, organizacyjne i szkoleniowe. Uczestnictwo w sieci wiąże się jedynie z comiesięczną opłatą marketingową w wysokości 200 zł- nie jest natomiast związane z żadnymi kosztami wstępnymi, opłatami za licencje, czy dostosowaniem sklepu do standardów sieci. W ramach oferty franczyzobiorcy otrzymują m.in. wizualizację zewnętrzną sklepu, dystrybucję gazetki reklamowej, plakaty promocyjne, szkolenia, czy udział w spotkaniach integracyjnych. Sklepy abc uzyskują ponadto atrakcyjne rabaty w hurtowniach Eurocash Cash&Carry oraz mogą uczestniczyć w specjalnie dla nich przygotowanym programie lojalnościowym. - Wszystko, co robimy ma się przyczynić do wzmocnienia sklepów i podniesienia ich rentowności. Jako Grupa Eurocash wiemy, że nasza przyszłość zależy właśnie od przyszłości sklepów „po sąsiedzku"- tłumaczy strategię rozwoju sieci franczyzowej Łukasz Chady.
Istotnym elementem prowadzenia i rozwoju sieci abc jest również sukcesywne wzbogacanie jej oferty, podnoszące atrakcyjność, a w efekcie także konkurencyjność i rentowność placówek. Klienci sklepów abc mogą nie tylko zaspokoić podstawowe potrzeby zakupowe, lecz również doładować telefon czy opłacić rachunki a od tego roku - także zjeść hot-doga, czy napić się kawy. Oferta abc Mini Bistro spotkała się z dużym zainteresowaniem zarówno konsumentów, jak i właścicieli sklepów, którzy dzięki temu rozwiązaniu poprawiają rentowność i strukturę marży oraz zyskują dodatkowe możliwości budowy lojalności i przewagi konkurencyjnej. W projekcie abc Mini Bistro uczestniczy już ok. 200 sklepów.
Tego typu niestandardowe rozwiązania pomagają małym i średnim sklepom detalicznym stawić czoła ekspansji dyskontów i dużych sieci handlowych, wchodzących również do małych miast. - Małe sklepy tradycyjne muszą ciągle rozwijać swoją ofertę - być czymś więcej niż tylko sklepem spożywczym. Mieć to wszystko, czego nie ma konkurencja. Sieć Sklepów abc dostarcza gotowe rozwiązania, które umożliwiają zdobycie wyraźniej przewagi konkurencyjnej, nawet nad poważnymi konkurentami - komentuje Łukasz Chady.