Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
wtorek, 18 września 2012
eurocash

Eurocash podpisał umowę inwestycyjną z Resource Partners Holdings (RPH), zgodnie z którą zostanie mniejszościowym udziałowcem firm prowadzących hurtownie produktów drogeryjnych oraz sieci detaliczne „Drogerie Natura" oraz „Drogerie Aster". Docelowo może nabyć wszystkie udziały.

Zawarta 17 września br. umowa przewiduje, że po spełnieniu określonych warunków, w szczególności po uzyskaniu zgody UOKiK oraz banków, Eurocash obejmie co najmniej 25% pakiet w Grupie Polbita-Interchem, kontrolowanej obecnie przez RPH - fundusz private equity. Grupa ta zajmuje się hurtową dystrybucją produktów drogeryjnych. Prowadzi ona również sprzedaż detaliczną w ramach sieci „Drogerie Natura" oraz „Drogerie Aster".

Transakcja będzie miała charakter bezgotówkowy - Eurocash obejmie mniejszościowy pakiet w zamian za udziały w spółkach Ambra oraz Drogerie Koliber, które trafiły do jego grupy pod koniec 2011 r. w wyniku przejęcia Tradisu. Spółki te zajmują się dystrybucją artykułów chemicznych i kosmetycznych.

Umowa z Resource Partners przewiduje ponadto możliwość nabycia w przyszłości przez Eurocash całości udziałów w Grupie Polbita-Interchem.

Łączne obroty pro-forma tak powstałego podmiotu wynoszą około 900 mln zł. „Drogerie Natura" to druga pod względem wielkości sieć na mocno rozdrobnionym krajowym rynku drogerii. Razem z siecią „Drogerie Aster" skupia łącznie około 400 sklepów.

- Umowa z Resource Partners pozwala nam stworzyć wspólnie silny podmiot w segmencie, w którym nasza pozycja nie była znacząca. Na razie staniemy się jego mniejszościowym udziałowcem, czerpiąc korzyści z umocnienia pozycji na rosnącym rynku dystrybucji chemii gospodarczej i kosmetyków oraz możliwości połączenia silnej marki „Drogerie Natura" z naszym know-how w obszarze franczyzowym - mówi Luis Amaral, prezes Eurocashu. - Umowa ta wpisuje się w naszą strategię, zakładającą umacnianie pozycji Eurocashu jako lidera w hurtowej dystrybucji dóbr szybko rotujących (FMCG) oraz głównego partnera tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce - dodaje.