Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
poniedziałek, 03 września 2012
emperia

W pierwszym półroczu 2012 r., w Grupie Handlowej Emperia wprowadzono kilka istotnych zmian.  Ich celem jest zwiększenie potencjału wzrostu i umocnienienie pozycji rynkowej. Do najważniejszych działań w tym obszarze należą: zakończenie procesu wyboru inwestora dla sieci detalicznej Emperia Holding i decyzja o jej dalszym rozwoju, zaprzestanie dalszych inwestycji w sklepy formatu delikatesowego Delima oraz konsolidacja dwóch spółek informatycznych w ramach Grupy.  

Wraz z zakończeniem procesu wyboru inwestora dla segmentu detalicznego, Emperia Holding S.A. podjęła strategiczną decyzję o dalszym systematycznym rozwoju sieci sklepów detalicznych Stokrotka w ramach struktur Grupy. We współpracy z zewnętrznymi doradcami, trwają obecnie intensywne prace nad wypracowaniem nowych optymalnych rozwiązań logistycznych. W drugim półroczu planowane jest otwarcie kolejnych Stokrotek na terenie kraju. Obecnie funkcjonuje 188 placówek.

W sierpniu 2012 r., Zarząd Emperia Holding podjął decyzję dotyczącą przyszłości sieci delikatesowej Delima. Po przeanalizowaniu dotychczasowych wyników finansowych wszystkich dziewięciu sklepów sieci oraz aktualnej sytuacji rynkowej i prognoz, Zarząd zadecydował o niekontynuowaniu dalszego rozwoju tego formatu sklepów i zawiązaniu rezerw finansowych. W wyniku tej decyzji część delikatesów przekształci się w supermarkety Stokrotka. Planowane działania uwzględniają również  zmniejszenie kosztów operacyjnych segmentu delikatesowego min. poprzez zmiany w asortymencie oraz renegocjacje umów najmu, które w obecnej formule generują dodatkowe koszty. Zmiany w strukturze zatrudnienia nie są tej chwili planowane. „Koncentrujemy się na inwestycjach w perspektywiczny segment sieci supermarketów. Decyzja o rezygnacji z dalszego rozwoju sieci delikatesowej jest naturalną konsekwencją naszej nowej strategii" - komentuje Artur Kawa, Prezes Zarządu Emperia Holding S.A.

W ramach realizacji nowej strategii, w sierpniu 2012 r. Zarząd Emperii podjął również decyzję o połączeniu swoich dwóch spółek informatycznych Infinite Sp. z o.o. i Emperia Info Sp. z o.o. Podmiot, który powstanie w wyniku połączenia, będzie działał pod marką Infinite, oferując szeroką gamę produktów i usług informatycznych dla branży handlowej, otwierając dzięki temu nowe możliwości wzrostu sprzedaży i poprawy warunków finansowych.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami Zarządu, Emperia Holding S.A. wypłaciła swoim akcjonariuszom dywidendę w wysokości 56,41 zł/akcję. Została na nią przeznaczona maksymalna możliwa do wypłaty kwota wynikająca z transakcji zbycia spółek grupy dystrybucyjnej Tradis. Ponadto, Zarząd wspólnie z Radą Nadzorczą przyjął nową koncepcję skupu akcji własnych spółki, która zostanie przedstawiona akcjonariuszom do końca września 2012 r.

„Po pierwszym półroczu 2012 r., Emperia wykazuje stabilność płynnościową, a jej wskaźniki finansowe utrzymują się na bezpiecznym wysokim poziomie. Jesteśmy przekonani, że obecne zmiany restrukturyzacyjne, optymalizacja kosztów oraz planowany wzrost liczby placówek będą wkrótce procentowały i będą miały odzwierciedlenie w coraz lepszych wynikach finansowych" - dodaje Artur Kawa.

Grupa Handlowa Emperia osiągnęła w pierwszym półroczu 2012 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 978,9 mln zł, wyższe o 7,68 % w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, oraz zysk netto w wysokości 36,6 mln zł.