Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
wtorek, 31 lipca 2012
kp

Ruszyła kolejna edycja programu uznaniowego dla pracowników Kompanii Piwowarskiej. W tym roku konkurs odbywa się w nowej formule, pod nazwą Piąte Piwo. Najlepsi pracownicy mają szansę zdobyć nagrody w 4 kategoriach ogólnofirmowych: doskonałość, przywództwo, tworzenie wartości i innowacyjność oraz wartości korporacyjne, a także w dodatkowej kategorii dostępnej wyłącznie dla sił sprzedaży.

Kompania Piwowarska od 2007 r. nagradza wyróżniających się pracowników, doceniając ich zaangażowanie w rozwój firmy. Służy do tego program uznaniowy znany dotychczas jako Duże Piwo. W tym roku konkurs odbywa się w nowej formule - pod nazwą Piąte Piwo.

- Postanowiliśmy zmienić formułę programu, tak aby była - podobnie jak nasze produkty - bardziej klarowna i pobudzająca do działania - powiedział Rob Priday, prezes Kompanii Piwowarskiej. -Chcemy, aby nowa nazwa stała się symbolem naszego celu. Obecnie niemal 4 na 10 piw wybieranych w Polsce to produkty Kompanii Piwowarskiej. Jednak ciągle dążymy do tego, aby również piąte piwo kupowane przez polskich konsumentów było naszym piwem. Chciałbym, aby obecna nazwa programu motywowała do bycia bardziej pomysłowym, efektywnym i innowacyjnym, przybliżając nas do tego celu.

Program odbywa się w trybie kwartalnym. Każdy pracownik KP może zgłosić do konkursu osobę lub zespół, który osiąga wyjątkowe wyniki wspierające realizację priorytetów strategicznych KP lub
w szczególny sposób promuje wartości firmy w codziennej pracy. Zwycięzcy etapów kwartalnych otrzymują statuetki i dyplomy, zaś na koniec roku mają szansę na nagrodę główną - wycieczkę zorganizowaną we współpracy z SABMiller i Prezesem Kompanii Piwowarskiej. Laureatem poprzedniej edycji programu jest Piotr Łapa, kierownik ds. gastronomii w obszarze sprzedaży Gdańsk Północ. Komisja wyróżniła go „za całkowite odmienienie pozycji Kompanii Piwowarskiej w gastronomii na Wybrzeżu, zarówno pod względem wizerunkowym, jak i biznesowym". W nagrodę Piotr Łapa spędzi urlop w RPA.

- Dotychczasowe edycje programu cieszyły się dużą popularnością wśród pracowników. W roku F12 do Dużego Piwa napłynęło aż 108 zgłoszeń - 93 osoby i 15 zespołów. Najważniejsze w programie jest to, że to sami pracownicy zgłaszają do nagrody swoich kolegów, których zaangażowanie ich zdaniem zasługuje na wyróżnienie - powiedziała Patrycja Skrzypiec, specjalista ds. PR w Kompanii Piwowarskiej, członek Komisji Programu Piąte Piwo.

Nagrody są przyznawane w pięciu obszarach: sprzedaż, logistyka, produkcja, inne działania komercyjne (np. marketing, marketing kliencki, insights, marki globalne) oraz pozostałe działy wspierające (np. finanse, pion personalny, CA, IT). Kompania Piwowarska wyróżnia osoby oraz zespoły (te ostatnie wyłącznie w kategoriach wartości korporacyjne oraz Piąte Piwo dla sprzedaży). Kandydatów do Piątego Piwa mogą wskazywać wszyscy pracownicy Kompanii Piwowarskiej. Wyjątek stanowi kategoria Piąte Piwo dla Sprzedaży, w ramach której zespoły są oceniane na bazie realizacji określonych planów i działań, zapewniających najwyższy wynik sprzedaży.