Polacy na emigracji coraz częściej chcą uruchomić własny biznes pod marką, opartą na polskim pomyśle. Szacuje się, że w tym roku wystartuje około 150 takich projektów, głównie gastronomicznych.
Największym powodzeniem wśród Polaków za granicą cieszą się polskie pizzerie we franczyzie. Na Wyspach Brytyjskich czy w Niemczech, gdzie podobno działają już cztery polskie lokale franczyzowe pod marką Pizzeria K-2, a w niedalekiej przyszłości mają powstać kolejne, brakuje tego rodzaju kuchni.
Oprócz pizzy emigranci chcą promować na Wyspach naleśniki, mimo, że oznacza to wyższe niż w Polsce nawet o 20-30% koszty inwestycji. Jedna z sieci oferujących naleśniki otrzymuje propozycje zakupu licencji także ze Stanów Zjednoczonych.
Plany zagranicznej ekspansji szykują także m.in. polskie firmy odzieżowe czy meblarskie. Nie wykluczone, że w Wielkiej Brytanii zadebiutuje również polska sieć sklepów spożywczych.