Menu główne
Handlowiec 12/2023
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
czwartek, 05 maja 2011
Niewykluczony debiut zagraniczny

Polacy na emigracji coraz częściej chcą uruchomić własny biznes pod marką, opartą na polskim pomyśle. Szacuje się, że w tym roku wystartuje około 150 takich projektów, głównie gastronomicznych.

Największym powodzeniem wśród Polaków za granicą cieszą się polskie pizzerie we franczyzie. Na Wyspach Brytyjskich czy w Niemczech, gdzie podobno działają już cztery polskie lokale franczyzowe pod marką Pizzeria K-2, a w niedalekiej przyszłości mają powstać kolejne, brakuje tego rodzaju kuchni.

Oprócz pizzy emigranci chcą promować na Wyspach naleśniki, mimo, że oznacza to wyższe niż w Polsce nawet o 20-30% koszty inwestycji. Jedna z sieci oferujących naleśniki otrzymuje propozycje zakupu licencji także ze Stanów Zjednoczonych.

Plany zagranicznej ekspansji szykują także m.in. polskie firmy odzieżowe czy meblarskie. Nie wykluczone, że w Wielkiej Brytanii zadebiutuje również polska sieć sklepów spożywczych.