Zarząd EKO Holding S.A. zaprezentował wyniki Grupy EKO Holding za pierwszy kwartał 2012 roku. Przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 434 mln złotych i były o prawie 30 proc. wyższe od przychodów z pierwszego kwartału 2011 roku. Zysk brutto został wypracowany na poziomie 3 mln złotych - to prawie 75 procent wyniku z całego 2011 roku.
„Pod względem przychodów to najlepszy pierwszy kwartał w historii Grupy. Zauważamy pozytywne zmiany w naszym otoczeniu rynkowym. Osiągnęliśmy marżę brutto na sprzedaży na poziomie niewiele mniejszym niż w rekordowym pod tym względem pierwszym kwartale 2011 roku. W kolejnych miesiącach oczekujemy dalszego wzrostu marż. Mogę śmiało powiedzieć, że nasza prognoza wyników za pierwsze półrocze 2012 roku jest niezagrożona", powiedział Krzysztof Gradecki, Prezes Zarządu EKO Holding S.A.
Zarząd EKO Holding S.A. prognozuje, że w pierwszym półroczu 2012 roku wypracuje przychody ze sprzedaży na poziomie 869,5 mln złotych - to oznacza wzrost o prawie 27 procent w porównaniu z wynikiem osiągniętym w pierwszej połowie 2011 roku (685,1 mln złotych). EBITDA ma wynieść 17,6 mln złotych - to poziom zbliżony do wyniku z pierwszego półrocza 2011 roku. Po pierwszym kwartale 2012 roku prognoza przychodów została wykonana w 50 procentach, a prognoza EBITDA - w ponad 57 procentach.
W pierwszym kwartale 2012 roku w sieci sklepów EKO (299 placówek) zostały zakończone prace projektowe zmierzające do odświeżenia wizerunku sklepów oraz poprawy ich funkcjonalności. Nowa koncepcja jest wdrażana we wszystkich nowo otwieranych i remontowanych placówkach. Z badań EKO Holding wynika, że w sklepach po remodelingu wzrasta liczba klientów i wartość koszyka zakupów. Trwają także aktywne prace nad zwiększeniem udziału marek własnych w sprzedaży sieci.
Sieć Aligator powiększyła się o 11 nowych placówek i na koniec pierwszego kwartału liczyła 33 sklepy. Obecnie trwają prace nad wzmocnieniem postrzegania marki przez klientów, wdrożeniem kart lojalnościowych oraz wprowadzeniem punktów gastronomicznych (np. sprzedaż świeżych kanapek czy hot-dogów).
Wzrosła także liczba sklepów franczyzowych Rabat (50 nowych placówek) - na koniec marca funkcjonowało 796 Rabatów oraz powiększyła się, o 15 lokalizacji, sieć drogerii Jasmin (165 punktów).
W segmencie dystrybucyjnym zakończony został proces łączenia spółek Polskiej Grupy Drogeryjnej w jedną organizację. Na początku kwietnia 2012 roku spółki PGD z siedzibami w Bydgoszczy, Lublinie, Krakowie i Bielsku-Białej przestały działać jako samodzielne podmioty prawne i stały się oddziałami jednej połączonej firmy - PGD Polska z centralą w Poznaniu.
„Konsolidacja otwiera przed nami nowe możliwości; scentralizowane zakupy oraz zarządzanie sprzedażą, kosztami i logistyką. PGD Polska staje się jednolitą i silną firmą, dzięki czemu wzmacniamy naszą pozycję rynkową w skali całego kraju. Nasze znaczenie jako dystrybutora wzrasta także, ponieważ producenci redukują własne zespoły sprzedażowe - PGD Polska jest dla nich idealnym partnerem", powiedział Krzysztof Gradecki.
PGD Polska jest liderem hurtowej dystrybucji artykułów chemiczno - kosmetycznych w Polsce.