W ciągu zaledwie roku powstało 1000 sklepów ODIDO w Polsce, tysięczny został otwarty 22 maja b.r. w Puławach. W ceremonii przecięcia wstęgi uczestniczyli przedstawiciele firmy Makro Cash & Carry która uruchomiła sieć blisko rok temu.
ODIDO to projekt, który zapewnia kompleksowe wsparcie dla lokalnych sklepów, powstał, aby jak najskuteczniej podnosić konkurencyjność polskich kupców, nie zmniejszając ich samodzielności i niezależności. Jednocześnie pomoc biznesowa i marketingowa ze strony Makro Cash & Carry pozwala małym, osiedlowym sklepom utrzymać konkurencyjną pozycję względem super- i hipermarketów.
Według danych The Federation of Small Businesses, ponad 50% zysków z obrotów sprzedawców detalicznych trafia do społeczności lokalnej, a jedynie 5% z supermarketów. Dlatego też sieć ODIDO zrzeszająca niezależnych właścicieli sklepów na terenie całej Polski, jest zaangażowana w kampanię społeczną „Tu mieszkam, tu kupuję", która została zainicjowana w odpowiedzi na gwałtowny spadek liczby małych, lokalnych sklepów w Polsce.
Warto wskazać też na ważną rolę sklepów „tuż za rogiem" w budowaniu i podtrzymywaniu więzi społecznych. Zakupy w takich punktach to okazja do spotkania z sąsiadami, czy znajomymi. Co więcej kontakt z obsługą oparty jest na codziennych, życzliwych relacjach.
Mam stałych klientów. Znam ich, a co więcej sama ich obsługuje. Chwalę sobie ten indywidualny kontakt z ludźmi, dla których pracuję - tak o swojej pracy i klientach opowiada Ewa Dziedziak, właścicielka 1000. sklepu ODIDO w Puławach
Sieć ODIDO chce wspierać małe sklepy w rozwoju ich biznesu oraz popularyzować kulturę robienia zakupów blisko domu. W tym celu zostało przeprowadzone badanie OMNIBUS „ODIDO - Rodzinne zakupy tuż za rogiem", w którym sprawdzono zwyczaje zakupowe Polaków. Zaproszono do współpracy też znane Polki - tancerkę Anię Głogowską oraz aktorkę Anię Gzyrę, które cenią sobie zakupy w lokalnych sklepach blisko domu.