Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
wtorek, 15 maja 2012
odido

Jak pokazały wyniki raportu „ODIDO - Rodzinne zakupy za rogiem", mężczyźni i kobiety różnie postrzegają swoje role w codziennych zakupach spożywczych. Tylko 4% Polek wskazuje swoich mężów jako osoby odpowiedzialne za decyzje zakupowe. Mężczyźni, aż w 49% przyznają, że to ich żony mają największy wpływ na podejmowane decyzje. O zwyczaje zakupowe zostały zapytane również polskie celebrytki.

Mężczyźni aż w 20% uznali, że największy wpływ na decyzje zakupowe mają rodzice. Kobiety są bardziej samodzielne, jedynie w 13% pozostawiają tę decyzję mamie bądź tacie. Jednak zarówno mężczyźni jak i kobiety twierdzą, że ich dzieci zupełnie nie mają wpływu na to, co znajdzie się w sklepowym koszyku.

Podobne różnice zdań Polek i Polaków ujawniły się w odpowiedzi na pytanie, kto jest odpowiedzialny za robienie codziennych zakupów spożywczych. Panowie jedynie w 49% wskazali na żony, podczas gdy zdaniem ogromnej większości Pań (82%), to właśnie one wypełniają ten domowy obowiązek.

A jak jest w jest w domach znanych Polek? Znana tancerka, zwyciężczyni ostatniej edycji Tańca z Gwiazdami, Anna Głogowska i gwiazda serialu „M jak miłość" Anna Gzyra opowiedziały, kto u nich w rodzinie ma obowiązek robienia codziennych zakupów spożywczych, i kto podejmuje ostateczne decyzje. Obie gwiazdy wspierają zakupy w lokalnych sklepach jako formę oszczędzającą czas i sprzyjającą racjonalizacji domowego budżetu.

Nie ma u nas sztywnego podziału ról, wszyscy w rodzinie dbamy o to, żeby lodówka była zawsze pełna. Zakupy robimy często - trzy razy w tygodniu, a codziennie rano kupujemy świeże pieczywo na śniadanie - mówi Anna Głogowska

Na zakupy chodzę do naszego małego, osiedlowego sklepu, gdyż tam mogę znaleźć świeże produkty. Doceniam też to, że w sklepie za rogiem nie muszę przemierzać kilometrów w poszukiwaniu wybranego produktu. Zrobienie w zakupów zajmuje mi pół godziny, podczas gdy w supermarkecie muszę spędzić ponad dwie.

Ponadto jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się, że w super-, czy hipermarkecie kupiłam wyłącznie to, co umieściłam wcześniej na liście. Zawsze kupuję więcej niż potrzebuję, nie znoszę tego, bo w ten sposób marnuję żywność. W moim sklepie kupuje zawsze tyle, ile faktycznie jest mi potrzebne. - dodaje Ania Głogowska

Ania Gzyra przedstawiła jeszcze inny punkt widzenia i powiedziała, że nie traktuje robienia zakupów spożywczych jako obowiązku domowego, jednak faktycznie to ona najczęściej dokonuje zakupów.

Na zakupy chodzę sama, mam, blisko, bo mój sklep ODIDO znajduje się w moim bloku! Mniej więcej co 3,4 dni, ale mam ten komfort, że gdy czegoś mi w domu zabraknie wystarczy, że zrobię kilka kroków. Mam też świadomość, że dzięki zakupom w moim, osiedlowym sklepiku wspieram lokalny handel, a zatem ludzi, którzy obok mnie mieszkają - tłumaczy Ania Gzyra, serialowa Sylwia Okońska.

Wywiady udzielone przez gwiazdy są częścią kampanii „Znane Polki na zakupach", zainicjowanej przez sieć ODIDO zrzeszającą niezależnych właścicieli sklepów spożywczych w całej Polsce. Kampania „Znane Polki na zakupach" ma za zadanie wzmacniać przekaz akcji społecznej "Tu mieszkam, tu kupuję" i pomagać w rozwoju lokalnej przedsiębiorczości.

Raport „ODIDO - Rodzinne zakupy za rogiem" został opracowany na podstawie badania Omnibus na reprezentatywnej grupie Polaków (n=968), kwiecień 2012 r.