Menu główne
Handlowiec 12/2023
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
piątek, 11 maja 2012
eurocash

I kwartał br. był pierwszym okresem, w którym Grupa Eurocash konsolidowała wyniki przejętej Grupy Tradis. Skonsolidowane przychody Eurocash wyniosły ponad 3,7 mld zł (wzrost o 79,6%), EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) 60 mln zł (+83,7%), a zysk netto 10,3 mln zł (+17,0%).

- W minionym kwartale jedną z kluczowych kwestii było rozpoczęcie procesu łączenia Grupy Tradis z dotychczasową Grupą Eurocash. Proces ten przebiega zgodnie z planem i przynosi efekty zgodne z naszymi oczekiwaniami. Działania konsolidacyjne w tym okresie skupiły się przede wszystkim na analizach procesów optymalizacyjnych oraz warunków handlowych - mówi Jacek Owczarek, dyrektor finansowy i członek zarządu Eurocash. - W wynikach Grupy widać skokowy wzrost skali działalności i pierwsze korzystne tego efekty, oczywiście połączone ze wzrostem kosztów finansowych, wynikających z obsługi długu zaciągniętego na sfinansowanie przejęcia Tradisu. Ważne natomiast są również wzrosty osiągnięte w ramach rozwoju organicznego. Tu w szczególności widoczny jest konsekwentny wzrost sprzedaży sieci Cash&Carry Eurocash, a także dynamiczny rozwój jednej z naszych czołowych sieci franczyzowych - Delikatesy Centrum - dodaje.

Akwizycja Grupy Tradis dodała w I kw. 1,39 mld zł sprzedaży. Wyłączając sprzedaż Grupy Tradis, wzrost sprzedaży Grupy Eurocash wyniósł rok do roku 15,4%, a największą jego część wygenerował format Cash&Carry. Na koniec I kw. Eurocash prowadził 138 hurtowni cash&carry.

Sprzedaż hurtowa Eurocash do sieci franczyzowej Delikatesy Centrum wyniosła natomiast 334,7 mln zł (+21% r/r). Wzrost sprzedaży detalicznej Delikatesów Centrum (dla stałej liczby placówek) wyniósł w I kw. br. +10,4%. Na koniec marca sieć liczyła 676 placówek, wobec 649 na koniec 2011 r.