W I kw. 2012 r. nastąpiło obniżenie sprzedaży Grupy Makarony Polskie, w porównaniu do analogicznego okresu ub.r., wynikające z wystąpienia w I kw. 2011 r. jednorazowych transakcji o istotnej wartości.
Największy wpływ na poziom sprzedaży w I kw. 2011 miała transakcja sprzedaży jęczmienia, która przyniosła Grupie przychody na poziomie 17 mln zł. W I kw. 2012 r. Grupa nie osiągnęła przychodów ze sprzedaży jęczmienia.
Drugim czynnikiem, który wpłynął na niższą sprzedaż w I kw. 2012 r. jest przesunięcie przetargów na kontrakty z ARR na dostawę żywności dla najuboższej ludności UE. W zeszłym roku Grupa Makarony Polskie, z tytułu realizacji tych kontraktów, odnotowała przychody w wysokości 3,3 mln zł, które zostały uwzględnione w wynikach I kw. 2011 r.
Wyłączając z porównania transakcje nietypowe, sprzedaż produktów Grupy w I kw. 2012 r. utrzymuje kilku procentową tendencję wzrostową w stosunku do analogicznego okresu ub.r.
Zgodnie z przyjętymi założeniami, w 2012 r. Grupa Makarony Polskie koncentruje się na poprawie rentowności, kosztem ograniczenia wzrostu sprzedaży. W ramach tych założeń Grupa zrezygnowała od 2012 r. z kontraktów, które nie zapewniały jej oczekiwanego poziomu rentowności, a część kontraktów, ze względu na dłuższe negocjacje warunków, została przesunięta w czasie. W najbliższych miesiącach Grupa przewiduje zwiększenie sprzedaży, w związku z rozpoczęciem w marcu i kwietniu realizacji nowych kontraktów.
Widocznym już dziś efektem działań mających poprawić rentowność Grupy jest wzrost cen na sprzedaży produktów -średni wzrost cen na kg produktu w I kw. 2012 r. wyniósł 22 procent w stosunku do tego samego okresu ub.r. Zapewniło to Grupie Makarony Polskie odzyskanie rentowności już w I kw. 2012 r.