5 lat po wprowadzeniu Dietogramu (wizualnej informacji o ich walorach odżywczych), sieć supermarketów Intermarché otrzymała nagrodę za „poprawianie jakości życia konsumentów" przyznawaną przez Szkołę Wyższą Nauk Ekonomicznych i Handlu (Essec) w uznaniu zmian w oznaczeniu produktów spożywczych sieci. Wręczona we francuskim Ministerstwie Gospodarki, Finansów i Przemysłu, nagroda ta świadczy o stale podejmowanych przez Grupę Muszkieterów wysiłkach na rzecz społecznego zaangażowania biznesu.
Celem Dietogramu było uproszczenie informacji na temat składników odżywczych. Dzięki prostej ikonografii - „nawigacji świetlnej" - sprawiliśmy, że dzisiaj konsumenci lepiej rozumieją oznaczenia dotyczące wartości odżywczej produktów. Ważny jest bowiem nie tylko fakt drukowania tych informacji na opakowaniu, ale zaserwowania tej wiedzy w taki sposób, by była ODCZYTANA i ZROZUMIANA. Z perspektywy tych kilku lat - śmiało możemy powiedzieć, że Dietogoram spełnił swoje założenia - wyjaśnia Sylwia Piskulska, Department Manager Działu Marketingu Marek Własnych Intermarché.
Za pomocą Dietogramu, Intermarché pragnie przyczynić się do ulepszenia jakości życia konsumentów ułatwiając im dostęp do informacji żywieniowych. Celem jest posiadanie czytelnych etykiet zwracających uwagę na zawartość 3 składników odżywczych, których ograniczenie zaleca PNNS (Narodowy Program Zdrowia i Żywienia): cukrów, tłuszczy i soli; przy zastosowaniu następujących założeń :
a) wyrażanie wartości odpowiadających porcji produktu i procentowego udziału w zalecanym dziennym spożyciu kalorii, gdyż są to wartości łatwiejsze w zastosowaniu.
b) zastosowanie dodatkowej „nawigacji świetlnej" ułatwiającej przełożenie wartości procentowych na części zalecanego dziennego spożycia z myślą o konsumentach nie posiadających wiedzy w zakresie dietetyki.
c) osobne zalecenia dziennego spożycia dla dzieci i dorosłych uwzględniające zróżnicowane potrzeby żywieniowe.
d) dobór terminów ułatwiający zrozumienie; np.: zamiast «sód» mówimy «sól».