Menu główne
Handlowiec 12.2019
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
czwartek, 28 kwietnia 2011
Kofola kupiła czeską spółkę Pinelli

Czeska spółka Kofola a.s. należąca do grupy Kofola została w 100% właścicielem spółki Pinelli, która 15 lat temu jako pierwsza zaproponowała czeskim konsumentom napój energetyczny.

Pinelli to w pełni czeska firma, którą w roku 1993 założyli przedsiębiorcy Milan Vik i Stanislav Hruška. Dwa lata później firma wprowadziła na rynek markę Semtex, która utrzymuje na czeskim rynku stabilną pozycję. Dzięki dziesięcioprocentowemu udziałowi plasuje się na drugim miejscu w segmencie napojów energetycznych.

Kofola w Republice Czeskiej zajmuje trzecie miejsce na rynku napojów bezalkoholowych. Do jej mocnych stron należy budowanie marek lokalnych, które z powodzeniem konkurują z globalnymi graczami. Kofola już w przeszłości zrealizowała kilka interesujących akwizycji, ostatnio przejęła legendarną w Czechach i na Słowacji markę Vinea. Mając duże doświadczenie w akwizycjach, na pewno w pełni wykorzysta potencjał marek Semtex i Erektus  na czeskim rynku energetyków.

- Dokonana akwizycja w pełni wpasowuje się w strategię naszej Grupy. Marki spółki Pinelli odnoszą na rynku duże sukcesy, mają bogatą historię i poszerzą nasze portfolio - mówi Jannis Samaras, prezes zarządu Grupy Kofola, i dodaje: „Wierzymy, że w tym segmencie istnieje duża przestrzeń dla gracza lokalnego. W Polsce mamy napój energetyczny R20, teraz lokalny energetyk zaproponujemy jako Kofola Czechom, a wkrótce również Słowakom.

- Przewidujemy dalszy wzrost konsumpcji napojów energetyzujących w Republice Czeskiej. Konsumpcja w roku 2010 wyniosła ok. 2 litry na osobę, czyli ok. pięciokrotnie mniej, niż w sąsiedniej Austrii -  mówi Jiří Vlasák ze spółki Kofola, któremu zostało powierzone zarządzanie projektem.

Pierwszym krokiem po akwizycji będzie poszerzenie sieci dystrybucyjnej oraz stopniowa realizacja wizji Kofoli w segmencie napojów energetycznych. Decyzją obu stron kwota transakcji nie zostanie podana do wiadomości publicznej.