Menu główne
Handlowiec 12/2023
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
środa, 11 stycznia 2012
Drogerie Natura

Drogerie Natura stawia na komunikację internetową. Zdaniem Iwony Borkowskiej, Internet Project Manager sieci Drogerie Natura „taka forma komunikacji umożliwia najszybsze przekazywanie treści oraz pozyskiwanie bezpośrednio od klientów informacji niezbędnych do rozwoju firmy."
Głównym założeniem wdrożonej strategii komunikacji internetowej sieci było skupienie społeczności wokół serwisu www.drogerienatura.pl, który miał na celu doradztwo kosmetyczne. W 2009 r. w ramach serwisu został uruchomiony Klub Natura, który spotkał się z pozytywnym odbiorem internautek, tworząc społeczność zarejestrowanych w nim użytkowniczek.
Klub Natura stanowi pewnego rodzaju wyróżnienie w całym serwisie internetowym. Uczestnik ma dostęp do wielu dodatkowych atrakcji. Przede wszystkim otrzymuje newsletter, dzięki któremu jest na bieżąco z działaniami prowadzonymi w sieci Drogerie Natura oraz w serwisie. Posiada także dostęp do większej ilości porad kosmetycznych i artykułów niż użytkownik niezarejestrowany, a także uzyskuje możliwość uczestniczenia w spotkaniach z wizażystą czy konsultacjach z doradcą kosmetycznym. Klub Natura pozwala swoim użytkownikom na utworzenie własnego profilu, uczestniczenia w forum, w konkursach, a także w testowaniu kosmetyków. Najbardziej aktywni internauci otrzymują od sieci upominki oraz świąteczne niespodzianki.
Ponadto, Klub Natura stanowi doskonały nośnik informacji zwrotnej. Internauci przekazują Drogerii swoje sugestie i spostrzeżenia dotyczące zarówno serwisu internetowego, jak również samych sklepów. To dzięki użytkownikom sieć Drogerie Natura zbiera i analizuje wszystkie uwagi na temat działań i treści zamieszczanych w serwisie www.drogerienatura.pl, ofercie handlowej oraz wskazówki związane z poprawą jakości obsługi w sklepach.
Sieć Drogerie Natura, poza silnie rozbudowanym serwisem internetowym, prowadzi aktywność na portalu społecznościowym Facebook. Na swoim profilu skupia już blisko 10 tys. użytkowników. Komunikacja poprzez Facebook'a daje jej możliwość informowania o akcjach prowadzonych w poszczególnych drogeriach, bieżącej ofercie, aktualnych promocjach. Przede wszystkim jednak tego typu narzędzie umożliwia swobodny dialog z klientami - internautami, obecnymi poprzez przeprowadzanie różnego rodzaju akcji, konkursów i szybką reakcję na pojawiające się zapytania.
Sieć drogerii jest dostępna również na Goldenline - społeczności skupionej na rozwoju kariery i życia zawodowego, co daje możliwość stworzenia i utrzymania wizerunku wiarygodnego pracodawcy i poznanie firmy „od wewnątrz".
Drogerie angażują się również w innego rodzaju serwisy, w przeważającej mierze adresowane do kobiet z racji grupy docelowej sieci. Ostatnio jednak coraz częściej w dyskusje prowadzone na forach internetowych angażują się również panowie, co oznacza, że grupa serwisów internetowych, na których udziela się sieć Drogerii Natura ulegnie poszerzeniu - komentuje Iwona Borkowska i dodaje, że „właśnie dzięki zaangażowaniu internautów sieć posiada możliwość tworzenia czegoś wspólnie, co będzie wiarygodne i satysfakcjonujące dla obu stron".