Konsumenci piw regionalnych najbardziej cenią ich smak oraz różnorodność. Większość z nich deklaruje, że rzadziej piją piwa dużych koncernów lub w ogóle przestali je kupować. Najczęściej wybieranym piwem wśród smakoszy piw regionalnych jest piwo jasne pełne (60%), zaś sam trunek wypijany jest przez większość konsumentów raz lub kilka razy w tygodniu w zaciszu domowym.
Piwa regionalne najczęściej piją osoby młode (18-34 lat), bezdzietne i pozostające w stałych związkach. Konsumentami w zdecydowanej większości są osoby aktywne zawodowo, z wykształceniem średnim lub wyższym. Piwa regionalne najczęściej kupują w sklepach osiedlowych, specjalistycznych i hipermarketach. W przeciwieństwie do piw dużych koncernów, piwa regionalne znacznie rzadziej kupowane są w sklepach nocnych, na stacjach benzynowych i restauracjach.
– Piwa regionalne nie są tak dostępne, jak piwa dużych koncernów. Rzadko można zamówić takie piwo w restauracji czy pubie. Dlatego też najczęściej respondenci konsumują je w domach. Rosnąca popularność piw regionalnych pozwala przypuszczać, że trend ten zmieniłby się gdyby producenci piw regionalnych zwiększyli liczbę kanałów i punktów sprzedaży – mówi Agata Tkaczyk, ekspertka z ARC Rynek i Opinia.
Źródło: Raport „Piwa Regionalne", ARC Rynek i Opinia, listopad 2011. Badanie przeprowadzone zostało w dniach: 20.10.2011 – 4.11.2011. Próba: N=1000 (respondenci – mieszkańcy dużych miast, którzy przynajmniej raz w miesiącu spożywają piwa regionalne).