2011 rok był dla naszej sieci rokiem rekordowym. Dzięki jasno sprecyzowanej strategii rozwoju uruchomiliśmy 23 nowe sklepy. Każdy z nich spełnia wysokie wymogi sieci SPAR w zakresie lokalizacji i rentowności. Mamy również podpisane kolejne 40 umów franczyzowych, na podstawie których otworzymy część z zaplanowanych na 2012 rok sklepów.
W mijającym roku kładliśmy także duży nacisk na ujednolicenie standardów we wszystkich sklepach SPAR. Dzięki czemu mogą się one pochwalić rosnącą z miesiąca na miesiąc rentownością. Bardzo istotne z punktu widzenia przyszłości sieci było uruchomienie projektu „Food to Go”, który okazał się strzałem w dziesiątkę. Stoisko gastronomiczne w sklepie jest dodatkowym elementem, przyciągającym konsumenta do sklepu, a jego właścicielowi dostarcza kolejnych korzyści finansowych. Dlatego właśnie projekt ten będzie dynamicznie rozwijany także w przyszłym roku.
Do najważniejszych zadań na przyszły rok będzie z całą pewnością należeć dalszy rozwój oferty franczyzowej, tak aby przynosiła ona jak największe korzyści naszym partnerom. Oprócz wzrostu przychodów dla sklepów będziemy również pracować nad optymalizacją kosztów prowadzenia naszych placówek, zwłaszcza tych związanych z logistyką. Podobnie jak w roku 2011, dużą wagę będziemy przywiązywać do szkoleń, przede wszystkim wspierających sprzedaż, aby nasi franczyzobiorcy mogli skutecznie się rozwijać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
Wojciech Bystroń, Prezes SPAR