Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
wtorek, 27 grudnia 2011

W tym roku w biznes franczyzowy zainwestowało niemal 7 tys. osób. To o 17 proc. więcej niż w roku poprzednim – wynika z danych zebranych przez „Dziennik Gazetę Prawną”. Chętniej wykładano pieniądze na projekty sprawdzone, znanych marek niż tańsze, ale obarczone większym ryzykiem.

Biznes franczyzowy jest coraz popularniejszy m.in. w branży spożywczej i gastronomicznej. – Niewielkie sklepy wchodzą w struktury zorganizowanych sieci, doceniając wsparcie dużego partnera i korzystając z efektów skali i siły zakupowej – wyjaśnia Adam Jarmicki, menedżer inwestycyjny Penta Investment. Tak właśnie powstała sieć ODIDO. Choć marka pojawiła się dopiero na początku 2011 r., to pod jej szyldem działa już 560 sklepów. W podobny sposób na konsolidacji zyskuje drogeria Jaśmin, która od stycznia wzbogaciła się o 95 placówek i ma ich już ponad 160. Zdaniem ekspertów tak duży wzrost w branży franczyzowej nie byłby w tym roku możliwy, gdyby nie to, że sieci szukają partnerów do współpracy w coraz to mniejszych miastach. Znane marki zdobyły duże metropolie i teraz zagospodarowują skromniejsze rynki.

(Źrdódło: Dziennik Gazeta Prawna)