Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
czwartek, 15 grudnia 2011
Fot.: Groszek

Większość z nas nie zostawia świątecznych zakupów na ostatnią chwilę. Przed Bożym Narodzeniem udajemy się najchętniej do Biedronki, Media Markt, Sephora i Rossmann. To wyniki najnowszego badania Programu Jakość Obsługi.
W badaniu 6800 konsumentów z całej Polski wskazało, kiedy i w jakich sieciach sklepów zrobi świąteczne zakupy. Aż 3/4 ankietowanych nie zostawia ich na ostatnią chwilę, lecz planuje dużo wcześniej i wyrusza do sklepów z wyprzedzeniem. Dotyczy to przede wszystkim osób powyżej 50. roku życia oraz kobiet.
Konsumenci zapytani zostali także o to, które sieci sklepów wybiorą na świąteczne zakupy spożywcze, gdzie kupią sprzęt RTV/AGD, komputery oraz kosmetyki i perfumy. Każdy respondent mógł wskazać dowolną liczbę sklepów, w której zamierza zrobić takie zakupy.
Zdecydowana większość badanych wskazała sieć sklepów Biedronka jako tę, w której planuje zaopatrzenie się w produkty spożywcze. Są to zarówno konsumenci z mniejszych miejscowości, jak ze i średnich i największych miast. Zakupy w Biedronce zrobi aż 73% ankietowanych z miejscowości do 50 tys. mieszkańców oraz ponad połowa tych z największych.
Drugie miejsce w przedświątecznym rankingu zajęły hipermarkety Tesco. 46% konsumentów z mniejszych miejscowości woli pojechać do miast, gdzie znajduje się sklep tej sieci, by w nim kupić produkty spożywcze.
Na trzecim miejscu znalazły się sklepy Lidl, najchętniej wybierane przez ankietowanych z miast średniej wielkości.
Najczęściej wybieraną drogerią na świąteczne zakupy kosmetyczne jest sieć Rossmann, a po niej Drogerie Natura. Spośród perfumerii najchętniej odwiedzimy sklepy Sephora. Wysoko w rankingu znalazły się hipermarkety (Tesco, Real, Carrefour i Auchan), w których ankietowani także mają zamiar kupić produkty kosmetyczne.

(Źródło: www.marketing-news.pl)