"Trendy, które wpłyną na nasz świat w 2012 roku" to już siódme wydanie raportu omawiającego najważniejsze trendy, które mają szansę wpłynąć na opinie i zachowania konsumentów w nadchodzącym roku.
W kontekście niepewności gospodarczej na ważności zyskają te trendy, w centrum których znajduje się idea odpowiedzialności społecznej i nowe technologie. Zgodnie z przewidywaniami, gospodarka zmusi marki do tworzenia produktów zaspakajających potrzeby konsumentów wrażliwych na cenę.
Jednocześnie nadchodzące czasy obudzą w ludziach ducha przedsiębiorczości, na czele z tzw. straconym pokoleniem (lost generation), które tworzą młodzi ludzie gotowi do podjęcia wyzwań zawodowych na własną rękę.
Kolejny kluczowy trend to żywność jako nowy eko-problem (Food as the New Eco-Issue) – konsumenci będą mieli coraz większy wpływ na to, jaka żywność będzie produkowana i sprzedawana, głównie za sprawą wzrastającej świadomości ekologicznej i ekonomicznej. W związku z tym, że coraz więcej regionów na świecie cierpi na braki żywności lub/i ich wzrastające ceny, niezwykle istotne (oprócz uwarunkowań ekologicznych) stanie się zastosowanie mądrych rozwiązań w kwestii dostępności żywności.
Przypadkowość zaprojektowana na nowo (Reengineering Randomness) będzie następnym trendem, wpływającym na nasze życie. Świat staje się coraz bardziej zindywidualizowany i hermetyczny, poszukujemy niszowości lub jesteśmy w niej definiowani. Uważniej selekcjonujemy i chcemy się wyróżniać, więc istotne stanie się poszukiwanie inspiracji na nowo, dostęp do różnorodności opinii, przypadkowości, szerszej perspektywy zjawisk.
Opcjonalne małżeństwo (Optional Marriage) – coraz więcej kobiet wybiera model, który nie łączy zakładania rodziny z małżeństwem. To trend popularny w krajach Zachodu i coraz silniej zaznaczający się na Wschodzie. Współczesna definicja małżeństwa to dzisiaj gospodarstwa jednoosobowe, wolne związki i matki samotnie wychowujące dzieci.
Raport przeprowadzony przez firmę JWT to rezultat badań ilościowych i jakościowych prowadzonych przez cały 2011 rok. Wkład w jego powstanie miało ponad 70 plannerów w prawie 30 krajach; przeprowadzono także wywiady z ekspertami i trendsetterami z wielu sektorów, m.in.: technologii, rynku dóbr luksusowych czy też kręgów akademickich. Więcej na www.marketing-news.pl i www.jwtintelligence.com.