Chata Polska konsekwentnie realizuje plan rozwoju. Efektem jest systematyczne zwiększanie liczby sklepów funkcjonujących w projekcie Nowa Chata Polska.
W najbliższym czasie w nowej wizualizacji uruchomionych zostanie 9 sklepów, z czego 5 dopiero rozpoczyna współpracę z Chatą Polską, a właścicieli pozostałych czterech przekonały do remodelingu wyniki finansowe pozostałych uczestników sieci, którzy wdrożyli koncept w swoich placówkach i odnotowują wzrosty obrotów w przedziale od 20-60%.
Czas pokazał, że wprowadzenie przez Chatę Polską nowego konceptu sklepów było krokiem w dobrym kierunku. Założeniem Nowej Chaty Polskiej było nadanie marce bardziej współczesnego charakteru przy zachowaniu dotychczasowych atutów marki, stąd unikalne na rynku połączenie nowoczesności z tradycją i gościnnością Chaty Polskiej. Idea ta została przełożona na wszystkie aspekty działalności sklepu - efektem wdrożenia konceptu jest m.in. nowa, bardziej ergonomiczna aranżacja sali sprzedaży, nowoczesne wyposażenie sklepu, ale nawiązujące do motywów staropolskich, nowy system identyfikacji wizualnej, optymalizacja asortymentu oraz nowe standardy jakości obsługi klienta. Wszystkie te elementy tworzą nową jakość zakupów w Chacie Polskiej.
Celem biznesowym konceptu jest budowa lojalności obecnych klientów wobec sklepów sieci, jak i pozyskanie nowych, oraz optymalne wykorzystanie powierzchni sprzedaży, co w konsekwencji bezpośrednio wpływa na rosnący obrót z metra kwadratowego i przekłada się na zyski właścicieli.