W listopadzie br. Polska Sieć Handlowa Lewiatan rozpoczęła zasadniczą część projektu rebrandingu placówek handlowych. Prace projektowe nad nową wizualizacją sieci trwały kilka miesięcy, a dziś można już podziwiać pierwsze sklepy wykończone według nowych standardów.
Lewiatan zachował to, co najbardziej charakterystyczne, a więc żółto-niebieską kolorystykę, która cechuje sieć od początku ponad siedemnastoletniej działalności na rynku. Logo zyskało zdecydowanie bardziej nowoczesne i dynamiczne kształty, ale jednoznacznie nawiązujące do historycznego znaku. Najwięcej zmian widocznych jest jednak w placówkach handlowych sieci. Podświetlana od spodu żółta blenda z przetłoczonym logotypem Lewiatana w połączeniu z atrakcyjną grafiką na witrynach okiennych skutecznie zachęca do wejścia. Przeobrażenie zdecydowanie zauważalne jest także wewnątrz. Tablice oznakowujące poszczególne działy, kasy, czy towary promocyjne nawiązują kształtem do owalu z logo Lewiatana. Zmiany wprowadzone zostały w wyglądzie praktycznie wszystkich elementów wizualizacyjnych, zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz sklepu. Nowy znak sieci pojawił się już także na produktach marki własnej, plakatach i gazetkach promocyjnych oraz na reklamówkach i odzieży firmowej pracowników. „Rewitalizacja marki Lewiatan to jedno z najważniejszych przedsięwzięć, jakie realizowaliśmy w ostatnich latach. Dzięki zmianom nasze sklepy będą atrakcyjniejsze, a przez to bardziej konkurencyjne na rynku" - mówi Marcin Poniatowski, wiceprezes zarządu ds. rozwoju sieci Lewiatan Holding S.A.
Pierwsza placówka Lewiatana zwizualizowana według nowych standardów została uruchomiona w Płocku. Kolejne, można już podziwiać między innymi w Radomiu, Sochaczewie, Białymstoku, Sosnowcu i Włocławku. Od listopada Lewiatan rozszerza jednak projekt rebrandingu na zdecydowanie większą liczbę placówek sieci. „Z pracami ruszamy na szeroką skalę już teraz, ale mamy świadomość, że miesiące jesienne i zimowe nie sprzyjają remontom. Zatem najbliższy czas wykorzystamy głównie na przygotowanie wszystkiego od strony finansowej i organizacyjnej. Zamierzamy do końca 2013 roku nową wizualizację wdrożyć w ponad 80% placówek naszej sieci" - dodaje Marcin Poniatowski.
Polska Sieć Handlowa Lewiatan liczy obecnie blisko 2.700 placówek handlowych. Wśród nich jest 225 supermarketów powyżej 301m2 powierzchni sali sprzedaży, 891 dużych sklepów (od 101 do 300 m2), 1.356 placówek średniej wielkości (od 41 do 100m2). Najmniejszy zaś procent stanowią małe sklepy poniżej 40m2, których obecnie w Lewiatanie jest 201.