Menu główne
Handlowiec 12/2023
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
poniedziałek, 31 października 2011
Ipsos: Optymizm polskich konsumentów wciąż rośnie

Po wrześniowych umiarkowanych wzrostach optymizmu październik przyniósł dalszą poprawę nastrojów konsumenckich. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów wzrósł o 1,8 pkt, osiągając poziom 88,2 pkt. Motorem obecnej poprawy w dalszym ciągu są coraz lepsze oceny sytuacji gospodarczej.

Wskaźnik Klimatu Gospodarczego zanotował wzrost do poziomu 80,2 pkt (+5,5 pkt). Nastąpiło to przede wszystkim za sprawą wzrostu udziału osób, które oczekują w ciągu najbliższego roku poprawy sytuacji gospodarczej kraju (+4 pkt proc.). Dotychczasową zmianę, jaka zaszła w naszej gospodarce w ciągu ostatnich 12 miesięcy także oceniano nieco lepiej niż w ubiegłym miesiącu.

Skłonność do Zakupów natomiast nieznacznie spadła, jednak jedynie o 0,7 pkt. Wartość tego wskaźnika wynosi obecnie 93,6 pkt. Jest to związane ze wzrostem niepewności w odniesieniu do sytuacji materialnej gospodarstw domowych - o przeszło 4 pkt. procentowe wzrosła liczba osób, które nie wiedzą, w jakim kierunku potoczą się zmiany w zakresie ich warunków materialnych.  Możliwe, że nieznaczny spadek skłonności do zakupów jest związany również z postrzeganym wzrostem cen produktów. W październiku aż o 7 pkt procentowych wzrósł odsetek osób uważających, że w ostatnim roku ceny znacznie wzrosły.