Menu główne
Handlowiec 03/2025
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
wtorek, 22 lipca 2025
inf. prasowa

Pierwsze półrocze 2025 roku w Posnanii przyniosło wyraźny wzrost odwiedzalności (+6 % r/r), sukcesy debiutujących marek oraz intensyfikację współpracy z najemcami, partnerami społecznymi i instytucjami miejskimi. Tym samym Posnania potwierdziła swoją pozycję lidera i wzmocniła wizerunek kluczowego obiektu handlowo-usługowego w regionie. To efekt długofalowej strategii rozwoju, realizowanej przez Apsys, zarządcę obiektu.

W pierwszej połowie roku Posnania zanotowała ponad 6 % wzrost obrotów najemców oraz 6 % wzrost odwiedzalności. W Food Fyrtlu – unikatowym koncepcie gastronomicznym Posnanii – obroty wzrosły o 19 % r/r. Takie dane potwierdzają skuteczność strategii budowania doświadczeń klienta i wydłużania czasu wizyty w obiekcie poprzez tworzenie multifunkcyjnej przestrzeni przekraczającej ramy centrum handlowego.

– W Posnanii równorzędnie stawiamy na różnorodność oferty handlowo-rozrywkowej oraz tworzenie niezapomnianych doświadczeń dla naszych klientów. To podejście, oparte na uważnym słuchaniu potrzeb odwiedzających i elastycznym rozwijaniu portfolio marek, przynosi mierzalne efekty w postaci stale rosnących wskaźników odwiedzalności i obrotów, przekraczających średnią krajową. Z najnowszego raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że w kwietniu 2025 roku wzrosty odwiedzalności i obrotów w centrach handlowych wyniosły odpowiednio +1,9 % oraz +5,6 %. Posnania w analogicznym okresie odnotowała wzrosty odwiedzalności o 8,7 % oraz 6,5 % w przypadku obrotów. Ta tendencja utrzymuje się od początku roku – komentuje Marek Ćwiek, Dyrektor Posnanii.

 

Omnichannelowa przestrzeń, która przyciąga topowe marki

 

Posnania pozostaje atrakcyjnym partnerem dla marek zarówno krajowych, jak
i międzynarodowych. W pierwszym półroczu 2025 roku w portfolio obiektu zadebiutował pierwszy poza Warszawą salon Victoria’s Secret oraz stacjonarny sklep Twinkle Candle – marki należącej do znanej influencerki Andziaks. Dzięki rosnącej ofercie premium, klienci Posnanii jako pierwsi w regionie mają stacjonarny dostęp do najbardziej pożądanych brandów.

Od początku roku do grona najemców Posnanii dołączyły m.in. Guess Jeans, Play City i Górskie Resorty, a do Food Fyrtla zawitała restauracja Hot Bunny. Marka YES zdecydowała się otworzyć drugi salon, a Wittchen, obecny w obiekcie od początku, zmienił lokalizację na większą, zaprojektowaną zgodnie z najnowszym konceptem marki. Eobuwie.pl zaprezentowało w Posnanii nowy, pierwszy tego typu format w Polsce, skoncentrowany na bezpośrednich doświadczeniach klientów i wpisujący się tym w strategię Posnanii. Unikatem w skali kraju, dowodzącym skuteczności podejmowanych przez obiekt działań na rzecz budowania doświadczeń klientów, jest uruchomiony na przełomie stycznia i lutego tor kartingowy Fastrack. Najnowocześniejszy koncept elektrycznych gokartów wyróżnia się niepowtarzalnym designem połączonym z nowinkami technologicznymi niespotykanymi w innych lokalizacjach.

Zainteresowaniem najemców cieszyły się również krótkoterminowe formaty komercyjne typu pop-up. W pierwszym półroczu 2025 r. na powierzchniach tymczasowych swoje koncepty zaprezentowały m.in. Naree, Bohobella, Magda Matyja, Rhenium czy Sofisi – marki działające przede wszystkim online. Rosnąca atrakcyjność tego rodzaju formatów w Posnanii wskazuje na jej rolę jako inkubatora nowych, oryginalnych konceptów oraz przestrzeni wspierającej testowanie, rozwijanie oraz promowanie swojego biznesu.

Zainteresowanie najemców i sukces marek debiutujących w Posnanii to nie tylko efekt atrakcyjnej lokalizacji obiektu, ale również przemyślanej polityki budowania długofalowych relacji
z partnerami biznesowymi.

– Nasza strategia obejmuje przede wszystkim kompleksowe wsparcie i zapewnienie markom przestrzeni dostosowanej do ich potrzeb, sprzyjającej ekspansji i umożliwiającej tworzenie nowych formatów sprzedaży. Posnania od lat inwestuje w narzędzia wspierające rozwój najemców. Program Better2Gether, realizowany w całym portfolio Apsys, obejmuje m.in. szkolenia, program rabatów pracowniczych i system Trackeo do komunikacji z zarządcą. Jednym z jego elementów jest konkurs Posnania Customer Experience Award, który premiuje marki inwestujące w jakość obsługi klienta i budowanie relacji z odbiorcami. To nagrody dla najemców, których zespół sprzedażowy uzyskał najwyższą ocenę w zakresie budowania pozytywnych doświadczeń konsumenckich– mówi Magdalena Skorniak, Dyrektor ds. Relacji z Najemcami.

Odpowiedzialność społeczna

Charakter Posnanii przekracza ramy tradycyjnego centrum handlowego nie tylko dzięki bogatej ofercie usługowo-rozrywkowej. Obiekt realizuje również misję społeczną, regularnie współpracując z partnerami lokalnymi i organizacjami pozarządowymi. Posnania tworzy przestrzeń dla wydarzeń o charakterze edukacyjnym, prozdrowotnym i charytatywnym, których w pierwszych miesiącach 2025 roku odbyło się kilkanaście. Inicjatywy na rzecz społeczeństwa
i ekologii są istotnym filarem działalności Posnanii i wpisują się w strategię ESG Apsys.

W minionym półroczu odbyły się m.in. akcje: „Nie oceniaj, poznaj" (aktywizacja zawodowa osób z zespołem Downa, realizowana we współpracy z marką Many Mornings i Fundacją Oczami Brata), „Zdrowie pod kontrolą" (partnerstwo z IFMSA-Poland), „Badamy nie tylko MAMY" (współpraca z Federacją Stowarzyszeń Amazonki) oraz działania aktywizujące z okazji Dnia Ojca, zorganizowane z Fundacją Forum Mężczyzn i promujące profilaktykę zdrowotną wśród panów.

W pierwszym półroczu 2025 zadebiutowała autorska inicjatywa społeczno-kulturalna i przestrzeń wystawiennicza Forum Posnania – miejsce otwarte na dialog, wymianę myśli oraz projekty skłaniające do refleksji na tematy społeczne, artystyczne i edukacyjne. Inicjatywę zainaugurowała wystawa „Wrażliwcy_kultura bez barier”, zorganizowana we współpracy z Fundacją In_Spire, prezentująca prace dzieci z niepełnosprawnościami. W przestrzeni Forum Posnania zagościła również ekspozycja „Ważna jest droga, nie cel", przygotowana we współpracy z Fundacją Marka Kamińskiego oraz klubami Rotary. Towarzyszyło jej spotkanie poświęcone wsparciu młodzieży w budowaniu odporności psychicznej.

Współpraca na rzecz regionu

Realizując misję społeczną, Posnania aktywnie uczestniczy w dialogu z miastem i otoczeniem biznesowym.

W kwietniu Posnania po raz trzeci objęła rolę opiekuna Kolejki Parkowej Maltanka – jednej
z najbardziej rozpoznawalnych atrakcji turystycznych miasta. Strategiczne partnerstwo z MPK Poznań podkreśla zaangażowanie Posnanii w rozwój lokalnej infrastruktury oraz aktywny udział w życiu społecznym i kulturalnym regionu.

W pierwszym półroczu 2025 obiekt rozpoczął współpracę z Poznań City Lab, deklarując zaangażowanie we współtworzenie innowacji na rzecz miasta oraz dzielenie się doświadczeniami jako największy multifunkcyjny podmiot handlowo-usługowy w regionie. Posnania jest również członkiem Wielkopolskiego Klubu Kapitału i uczestniczy w wyznaczaniu kierunków rozwoju regionu we współpracy z liderami lokalnego biznesu. Ponadto, w ramach współpracy z Klubami Rotary Posnania była partnerem turnieju golfowego Rotary&Lions oraz Balu Charytatywnego Rotary w Poznaniu.

Potwierdzeniem owocnej współpracy Posnanii z miastem, biznesem i lokalną społecznością była tegoroczna edycja Posnania Bike Parade, która okazała się rekordowa pod względem liczby uczestników (ponad 1000) oraz liczby partnerów (34). Już po raz ósmy mieszkańcy Poznania i okolic, partnerzy biznesowi i przedstawiciele miasta spotkali się, by wspierać zrównoważoną mobilność i aktywność społeczną. Wydarzenie odbyło się pod honorowym patronatem Prezydenta Miasta Poznania oraz zostało włączone przez Urząd Miasta Poznania w ogólnopolską rywalizację o puchar Rowerowej Stolicy Polski. Inicjatywa ta wpisuje się w realizowany przez Apsys program Think Green – wieloletnią strategię wspierającą ekologiczne nawyki, zrównoważoną mobilność i działania społeczne. Bike Parade to przykład, jak nowoczesne centrum nowej generacji może stać się impulsem dla lokalnej integracji i budowania postaw ekologicznych.

Posnania – partner strategiczny

Model biznesowy Posnanii opiera się na długoterminowym budowaniu wartości dla wszystkich interesariuszy: najemców, instytucji miejskich, lokalnych społeczności oraz partnerów branżowych. Pierwsze sześć miesięcy 2025 roku potwierdziło skuteczność tego podejścia: wzrost społecznej świadomości dotyczącej istotnych tematów i związanej z nią odpowiedzialności, zainteresowanie marek debiutujących w regionie i konsekwentna realizacja strategii EGS czynią z Posnanii nie tylko stabilny, ale i przyszłościowy, wieloaspektowy projekt.

– Jesteśmy przekonani, że siła Posnanii wynika z konsekwencji w działaniu. Tworzymy przestrzeń, która wspiera prowadzenie i rozwijanie biznesu, buduje relacje i odpowiada na realne potrzeby naszych partnerów i klientów. Systematycznie i na wielu płaszczyznach realizujemy wizję Posnanii jako „trzeciego miejsca” po pracy i domu, a także obiektu nowej generacji skoncentrowanego na partnerstwie, współpracy i wzajemnym wsparciu. Pozytywne wyniki to pochodna naszej strategii nastawionej przede wszystkim na ludzi i relacje – podsumowuje Marek Ćwiek.

oprac.: red.