Menu główne
Handlowiec 03/2025
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
środa, 18 czerwca 2025
inf. prasowa

Kampania #Rybniczanie, którą agencja Wnuk Consulting zrealizowała dla centrum handlowego Focus Park w Rybniku na zlecenie Apsys Polska w 2024 roku, została doceniona przez międzynarodowe jury i znalazła się w finale prestiżowego konkursu SOLAL Awards. To jedno z najważniejszych wyróżnień w branży marketingu miejsc na świecie.

W finale, w kategorii Public Relations, rywalizowały cztery projekty zgłoszone przez centra handlowe. Ostatecznie przyznano tylko jedną nagrodę. Srebrną statuetkę otrzymała kampania zrealizowana przez Gateway Theatre of Shopping – centrum handlowe z Republiki Południowej Afryki. – Choć kampania #Rybniczanie ostatecznie nie zdobyła statuetki, sama obecność w finale konkursu SOLAL Awards jest ogromnym wyróżnieniem i potwierdzeniem jakości oraz znaczenia projektu w europejskim środowisku branżowym. To projekt, który sięga głębiej – do korzeni przemysłowej tożsamości Rybnika, w którą wpisuje się Focus Park. Pomysł jest nieszablonowy i wymagał od Klienta otwartości, co zostało dostrzeżone – mówi Bartłomiej Wnuk, właściciel agencji.

Prestiżowy konkurs

Konkurs SOLAL Awards jest uznawany w branży za odpowiednik Oskarów w marketingu miejsc.  – Naszym głównym celem jest nagradzanie doskonałości, innowacyjności, kreatywności i skuteczności – powiedział dla portalu retailnet.pl Alan Thornton, przewodniczący jury SOLAL Awards i dyrektor zarządzający AL Marketing, brytyjskiej agencji specjalizującej się w marketingu obiektów handlowo-rozrywkowych.

#Rybniczanie z szacunku do przeszłości

Kampania #Rybniczanie miała na celu przypomnienie historii miejsca, w którym dziś funkcjonuje  centrum handlowe Focus Park. W jego murach od drugiej połowy XIX wieku działał browar należący do rodziny Müller – ważny element przemysłowego krajobrazu górniczego Rybnika. Produkowane tam piwo zdobywało nagrody na konkursach i cieszyło się dużą popularnością wśród lokalnej społeczności.

Focus Park otworzył się dla Rybniczan 5 września 2007 roku – zachowując część oryginalnych zabudowań browaru – w tym fragment słodowni i browarnianego komina. – Kampania #Rybniczanie była oparta na chęci przypomnienia bogatych tradycji browarniczych miasta, bo przecież w miejscu największego rybnickiego browaru działa dziś Focus Park. Jednak nasze założenia były szersze, bo chcieliśmy integrować lokalną społeczność nie tylko wokół historii ale i teraźniejszości Rybnika – mówi Sonia Kostecka, dyrektorka Focus Park.

Zaangażowanie mieszkańców, władz miasta i mural na pamiątkę

W ramach kampanii zebrano wspomnienia byłych pracowników browaru, które zostały zdigitalizowane i udostępnione w formatach wideo w mediach społecznościowych. W centrum handlowym stworzono również mini muzeum browarnictwa z eksponatami sprzed ponad stu lat. Zorganizowano także spotkania ze znanymi mieszkańcami Rybnika oraz spacer śladami browarniczej historii miasta. Ambasadorem kampanii został znany z Kabaretu Młodych Panów Mateusz Banaszkiewicz. Patronat nad kampanią #Rybniczanie objął prezydent Rybnika Piotr Kuczera, co dodatkowo podkreśla znaczenie projektu dla lokalnej społeczności.

 

oprac. red.