Centrum Diagnostyczne Affidea w Galerii Madison w Gdańsku zyskało rezonans magnetyczny nowej generacji, wyposażony w technologię wspomaganą sztuczną inteligencją. Dzięki niemu mieszkańcy Trójmiasta mają dostęp do jeszcze bardziej precyzyjnych badań w znacznie krótszym czasie. Z placówki rocznie korzysta ponad 25 tysięcy pacjentów.
Nowe urządzenie 1,5T pozwala na szczegółowe obrazowanie przy jednoczesnym skróceniu czasu badania. Zostało zaprojektowane z myślą o komforcie pacjentów, w tym osób z klaustrofobią, otyłością czy ograniczoną mobilnością. – Świadomie wybraliśmy model sprzętu dostosowany do osób niepełnosprawnych, z nadwagą oraz klaustrofobią. Pacjenci mogą korzystać z naszych usług zarówno w ramach NFZ, jak i prywatnie – podkreśla Monika Roeding, dyrektor Regionu Affidea.
Technologia wspierająca komfort pacjentów
Nowa pracownia umożliwia wykonywanie zaawansowanych badań, w tym specjalistycznych badań stawów z dostawowym podaniem środka kontrastowego – unikatowych w skali Trójmiasta. Centrum prowadzi również diagnostykę chorób neurologicznych, onkologicznych, układu moczowego, piersi oraz schorzeń przewodu pokarmowego i kręgosłupa. – Komfort pacjenta jest naszym priorytetem. Odwiedzający doceniają krótki czas badania, szybkie terminy i przyjazną obsługę – mówi dr med. Maciej Markuszewski, kierownik medyczny Centrum.
Prezentacja nowej technologii miała miejsce 27 maja w Nadbałtyckim Centrum Kultury w Gdańsku. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele władz lokalnych z wiceprezydentem Gdańska Piotrem Borawskim, reprezentanci Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego i Sanepidu, a także partnerzy biznesowi, w tym Galeria Madison, kluby sportowe Trefl Gdańsk i Trefl Sopot oraz GE HealthCare.
Przestrzeń handlowa, która służy zdrowiu
– Galeria Madison od lat łączy funkcje handlowe, usługowe i zdrowotne. Cieszy nas, że nasi najemcy rozwijają się właśnie tutaj – w ścisłym centrum miasta. Zależy nam, aby mieszkańcy Trójmiasta mogli zadbać o zdrowie w komfortowych warunkach, bez konieczności opuszczania śródmieścia – zaznacza Agata Dajczak, dyrektor marketingu, TFG Asset Management.
oprac. red.