Menu główne
Handlowiec 12/2023
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
czwartek, 06 października 2011
Tradis

Pierwsza połowa tego roku była udana dla spółdzielni współpracujących z Partnerskim Serwisem Detalicznym z Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Analiza analogicznych okresów lat 2010 i 2011 pokazuje wzrosty sprzedaży od kilku, do ponad 20%. To efekt działań operacyjnych i handlowych, które wdrożyły spółdzielnie partnerskie. Wpływ na obroty ma mieć także uruchomiona w czerwcu sieć Gama. Spółdzielcy i PSD szacują, że wraz z włączeniem placówki do sieci, obroty sklepu mogą się podnieść nawet o kolejnych kilkanaście procent.

Najwyższe - dwucyfrowe - wzrosty obrotów w pierwszym półroczu tego roku zanotowały m.in. spółdzielnie z Tarnowskich Gór, Poniatowej, Kołobrzegu, Sławna i Sokółki. Tuż za nimi, notując 10% wzrosty, znalazły się m.in. spółdzielnie z Kraśnika, Końskich, Piekar Śląskich, Puław i Pionek. W zdecydowanej większości pozostałych spółdzielni wyniki rosły o kilka procent.

Rekordzistą była spółdzielnia z Tarnowskich Gór, której obroty w pierwszych dwóch kwartałach tego roku wzrosły średnio o 24% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. - Rozwiązania operacyjne, handlowe i marketingowe proponowane przez PSD przekładają się na nasze korzyści. Z roku na rok, mimo spowolnienia gospodarczego, odnotowujemy coraz lepsze wyniki - mówi Anna Chrobok, prezes zarządu PSS Społem Tarnowskie Góry.

Także przykład Spółdzielni z Zakopanego pokazuje, że współpraca z PSD przynosi efekty, a sieć Gama sprawdza się w praktyce. Mimo kiepskiej pogody i mniejszej liczby turystów w miesiącach wiosennych w pierwszych dwóch kwartałach tego roku obroty spółdzielni wzrosły o ponad kilka procent.

Zakopiańska spółdzielnia jako pierwsza w kraju, w czerwcu tego roku uruchomiła placówkę sieci Gama i widzi już pierwsze pozytywne efekty tego kroku. Po generalnym remoncie, w Gamę zmienił się dawny supersam Granit. - Nowa kolorystyka, przyjemne logo i rozbudowana oferta nie tylko pozwoliły nam spełnić potrzeby naszych dotychczasowych klientów, ale jednocześnie zachęcić do zakupów kolejne osoby. Widać to po wynikach sklepu. Wzrosty są kilkunastoprocentowe - mówi Wojciech Gach, prezes PSS Społem Zakopane.

Z kolei spółdzielnia z Chełma we wrześniu uruchomiła już drugą placówkę sieci Gama, a jeszcze w tym roku planuje otworzyć kolejne dwie. W pierwszym półroczu zwiększyła obroty o ponad 4%, ale z projektem spółdzielczej sieci wiąże spore nadzieje. Docelowo w Chełmie ma działać siedem sklepów pod szyldem Gama. - Nasi klienci dobrze odbierają zmiany zachodzące w spółdzielczej sieci, zyskujemy też nowych. Wspólnie z PSD sprawnie przeprowadziliśmy remodeling i już widzimy korzyści - więcej klientów i większe obroty - mówi Krzysztof Zając, Prezes Zarządu  PSS Społem w Chełmie.

Tymczasem Partnerski Serwis Detaliczny nieustannie pracuje nad rozwojem sieci Gama. Plany na ten rok zakładają uruchomienie co najmniej 20 nowych placówek. Od czerwca ruszyło już osiem sklepów nowej spółdzielczej sieci - w Zakopanem, Stąporkowie, Hajnówce, Kielcach, Chełmie, Lubartowie i Kołobrzegu, a najbliższe otwarcia będą miały miejsce w  Lubartowie (drugi sklep), Wodzisławiu Śląskim, Pułtusku, Radomsku i Bielsku Podlaskim. W przyszłym roku sieć ma się powiększyć o kolejnych 50 placówek.

Koncepcja sieci Gama powstała w ubiegłym roku, a jej celem było wyróżnienie sklepów spółdzielczych na polskim rynku, podniesienie jakości funkcjonowania placówek Społem oraz integracja spółdzielni współpracujących z PSD. Sieć powołali wspólnie polscy spółdzielcy i spółka Partnerski Serwis Detaliczny z Grupy Tradis, a jej powstanie było poprzedzone badaniami przeprowadzonymi specjalnie na potrzeby spółdzielni. Uwzględniały one m.in. typologie i zróżnicowane potrzeby poszczególnych grup klientów sklepów spożywczych, a także reakcje na konkretne projekty wizualizacji.

Sieć Gama bazuje na placówkach już działających oraz nowootwieranych w ramach spółdzielni współpracujących z PSD. Ma pomóc spółdzielcom w podtrzymaniu lojalności dotychczasowych klientów, a jednocześnie umożliwić pozyskanie nowych - głównie osób młodych, oczekujących szerokiego wyboru oraz szybkiej, kompleksowej obsługi. Gama oferuje im rozbudowaną ofertę produktów świeżych i regionalnych, wygodne rozmieszczenie towaru, ciekawe promocje i dogodne godziny otwarcia. W całej Polsce sklepy Gama utrzymują jednolite standardy w zakresie wizualizacji, asortymentu podstawowego i obsługi.

Partnerski Serwis Detaliczny S.A. to spółka Grupy Dystrybucyjnej Tradis powołana do pracy na rzecz Spółdzielni Społem. Działa w aspekcie handlowym, operacyjnym i marketingowym. W imieniu uczestniczących w projekcie spółdzielni, PSD zawiera umowy z dostawcami i producentami, przynosząc spółdzielcom korzyści w postaci bezpieczeństwa dostaw, poprawy warunków handlowych, nowoczesnych rozwiązań informatycznych, czy obniżenia dodatkowych kosztów działalności.

Pakiet działań operacyjnych motywuje spółdzielnie do zaangażowania i ułatwia utrzymanie dyscypliny niezbędnej do optymalizacji kosztów prowadzonej działalności i maksymalnego jej dopasowania do potrzeb klientów. W ramach pakietu spółdzielcy otrzymują kompletne rozwiązania dotyczące aranżacji, rozplanowania powierzchni sprzedaży i uporządkowania asortymentu, zarówno w placówkach działających, jak i nowootwieranych. Każda placówka przechodzi regularne audyty ułatwiające identyfikację potencjalnych problemów i bieżące wprowadzanie niezbędnych zmian, prowadzących do ciągłego zwiększania korzyści z prowadzonej działalności. Spółdzielcy zobowiązują się natomiast, że ich głównymi dostawcami będą spółki dystrybucyjne Grupy Handlowej Emperia.

Spółka Partnerski Serwis Detaliczny wchodzi w skład Grupy Dystrybucyjnej Tradis - strategicznego partnera Spółdzielni Społem, współorganizującego nowoczesny handel spółdzielczy w Polsce. Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny Cash & Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce. Szeroki asortyment towarów, atrakcyjne warunki handlowe, nowoczesne systemy IT, niezawodna i tania logistyka czynią z Grupy Dystrybucyjnej Tradis wiodącego partnera handlowego dla wszystkich polskich sklepów.

Galeria