W tym roku przybędzie 90 nowych sieci, najwięcej w branżach spożywczej i gastronomicznej, a Polacy zainwestują w biznes pod znaną marką 1,3 mld zł. Inwestorów do wejścia na ten rynek przekonuje przede wszystkim stabilizacja.
Jak przewidują eksperci Profit System, w tym roku padnie potrójny rekord - pod względem nowych sieci, liczby franczyzobiorców i zainwestowanych pieniędzy. Pierwszych będzie 750, drugich 45 tys., a pieniędzy – 1,3 mld zł. W ciągu trzech lat na rynku franczyzowym powinno działać 1 tys. sieci.
Największe zainteresowanie franczyzą obserwują sieci spożywcze i gastronomiczne. Intermarche otworzyło w tym roku 9 punktów. 10 umów miesięcznie podpisuje Żabka, a plan otwarcia 500 sklepów pod logo ODiDO w tym roku już dobiega końca. Sieć zawarła już umowy z 450 przedsiębiorcami. Zachętą do inwestycji w biznes franczyzowy jest poczucie stabilizacji, jakie daje znane logo, oraz wzrost liczby sieci, które proponują niskie koszty inwestycji.
(Źródło: Dziennik Gazeta Prawna)