Menu główne
Handlowiec 02/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
poniedziałek, 08 kwietnia 2024
inf. prasowa

Godziny ciszy, pokój wyciszenia, słuchawki tłumiące dźwięki, sklepy bez muzyki i stonowana kolorystycznie przestrzeń – czas zakupów bez dodatkowych bodźców jest kluczowy dla osób znajdujących się w spektrum neuroróżnodności. Według różnych szacunków do tej grupy należy nawet co piąty Polak.

W spektrum neuroróżnorodności znajdują się osoby zarówno z ADHD, w spektrum autyzmu, z dysleksją, dysgrafią, czy dyskalkulią. Łączy ich to, że są wrażliwi na nadmiar otaczających bodźców takich jak hałas, głośna muzyka, czy kolory, a przestymulowanie powoduje u nich nerwowość, nadmierne pobudzenie i ogólne poczucie dyskomfortu. Problem może dotyczyć nawet 20 procent społeczeństwa - zarówno dorosłych, jak i dzieci.

Ulga dla wszystkich
Wprowadzenie czasu na spokojne zakupy to idealne rozwiązanie również dla tych, którzy w spektrum się nie znajdują, ale są przemęczeni wszechobecnym hałasem, muzyką i innymi bodźcami systematycznie drażniącymi układ nerwowy.
- Już od 2 kwietnia Posnania wprowadza godziny ciszy we wtorki między 16, a 18 oraz czwartki między godziną 10, a 12 – mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii – Jest to czas, w którym wyłączona zostanie muzyka w częściach wspólnych obiektu, czyli na korytarzach, w toaletach, holach, i w Food Fyrtlu – dodaje Marek Ćwiek. W akcję chętnie włączyli się najemcy, a wśród nich m.in. Big Star i cała grupa Inditex. Ponadto w Posnanii już od dłuższego czasu funkcjonują lokale, w których nie ma muzyki i są wśród nich AlpinePro, Ania Kruk, Apart, Fielmann, Gatta, Old Havana, Primark, Samsonite, Wittchen, czy Yves Rocher. 

Nie tylko nowe rozwiązania
Godziny ciszy to nowa propozycja promująca świadomość społeczną, ale Apsys, zarządca Posnanii zadbał o to, aby już od wielu lat, funkcjonowały tam rozwiązania uwzględniające potrzeby osób neuroróżnorodnych. Po zgłoszeniu się do Punktu Info klienci uzyskują dostęp do pokoju wyciszenia, w którym oprócz siedzenia w akustycznych fotelach mogą schować się w podwieszanym, bujanym i relaksującym  gnieździe. Oprócz tego w pokoju można sterować natężeniem światła, co skutecznie uspokaja zmysły i emocje. Poza tym pomieszczeniem, Posnania oferuje swoim klientom również słuchawki wyciszające. – To rozwiązanie, z którego często korzystają rodzice neurowrażliwych dzieci. Dzięki stłumionym dźwiękom maluchy są spokojniejsze i mogą bezpiecznie towarzyszyć opiekunom w robieniu zakupów – tłumaczy Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii.

Wrażliwy projekt
Wnętrze Posnanii, a przede wszystkim przestrzeń wspólna, zostały zaprojektowane z myślą o neuroinkluzywności. – Już na etapie koncepcji, zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego, jednym z założeń było stworzenie nieprzebodźcowanej przestrzeni, w której klienci poczują się komfortowo – mówi Marek Ćwiek, dyrektor Posnanii. – We wnętrzach wykorzystano bardzo spokojną paletę barw, w której dominuje biel, beż i naturalne drewno. Zgodnie z założeniem Apsys, który jest zarządcą Posnanii, wspólna przestrzeń jest stonowana, a to za sprawą możliwie jak najbardziej ujednoliconego sposobu brandowania lokali przez najemców.

Olbrzymie znaczenie dla komfortu klientów Posnanii ma akustyka obiektu. To niezwykle przemyślany element projektu, mimo że nie widać go na pierwszy rzut oka. Warto pamiętać, że to właśnie proces rozchodzenia się dźwięków, obok kolorów, kształtów, zapachu tworzy przyjazną atmosferę miejsca. Właściwy klimat akustyczny to zasługa zastosowanego na powierzchni ponad 6 tysięcy metrach kwadratowych systemu Rockfon Mono Acoustic. - Kompleksowe działania uwzględniające neuroróżnorodność klientów Posnanii sprawdzają się od lat, dlatego rozwijamy je i na bieżąco udoskonalamy. – mówi dyrektor obiektu Marek Ćwiek.