Pierwszym sklepem, w którym sieć przetestuje projekt „food to go" będzie SPAR Market w Pszowie gdzie projekt wystartuje od 1 października. Zdaniem Zarządu SPAR „food to go" pozwoli na zdecydowanie efektywniejsze konkurowanie na rynku FMCG w Polsce.
Projekt „food to go" polega na wprowadzeniu w sklepach sieci SPAR stoisk gastronomicznych, gdzie każdy klient mógłby kupić gotowe dania do konsumpcji na miejscu i na wynos. Koncepcja opracowana w sieci SPAR, w Europie zachodniej została odpowiednio zaadaptowana do potrzeb polskich klientów a menu oprócz hot-dogów czy pizzy będzie zawierało tradycyjne potrawy, wraz z atrakcyjnym poziomem cen. "Food to go" zaczyna się od kanapki, ale asortyment można rozwinąć do kilkudziesięciu produktów. Wszystko w zależności od potrzeb lokalnego klienta sklepu. Co ważne możliwość rozbudowania sklepu o tą nową usługę będzie miał każdy format sklepu w sieci SPAR.
- Jesteśmy przekonani, że food to go będzie elementem, który pozytywnie wyróżni nas na tle konkurencji i przyciągnie do sklepów wielu klientów. - mówi Wojciech Bystroń, Prezes Zarządu SPAR Polska. - Wydzielenie w placówce miejsca na część gastronomiczną to dla sieci możliwość podniesienia obrotów i marży sklepów, dlatego będziemy ten projekt zdecydowanie rekomendować naszym franczyzobiorcom.
Projekt „food to go" bardzo dobrze sprawdził się w wielu krajach Europy gdzie część gastronomiczna generuje do 30 procent przychodów.