Projekt „Dostawca Godny Polecenia" prowadzony przez sieć Intermarché został zamieszczony jako przykład dobrej praktyki firm w Raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2010". W raporcie znalazło się 117 przykładów odpowiedzialnych działań 108 firm, a ponadto między innymi opinie internautów podsumowujące działania w 2010 roku oraz opis najważniejszych badań.
„Dostawca Godny Polecenia" to program, którego celem jest wyróżnienie oraz promocja najlepszych producentów marek własnych Intermarché. Aby otrzymać miano „Dostawcy Godnego Polecenia" firmy muszą spełnić szereg kryteriów, wśród których znajdują się:
- zapewnienie wysokich norm jakościowych dostarczanych produktów
- współpraca z siecią Intermarché trwająca minimum 3 lata
- obrót realizowany z centralą przekraczający 500000 zł
- wspieranie lokalnych społeczności
Wybrane na tej podstawie firmy są poddawane ocenie przez kierowników sklepów Intermarché, którzy uwzględniają upodobania klientów.
- Przyznając wyróżnienie „Dostawcy Godnego Polecenia" chcemy pokazać inną jakość w relacjach między siecią, a dostawcami. Zależy nam na dobrych stosunkach z firmami, które dostarczają produkty do naszych supermarketów. Z drugiej wyróżniamy przedsiębiorców, aby w ten sposób pomóc im w budowaniu pozycji na rynku, na którym funkcjonują - powiedział Marek Feruga, Prezes Grupy Muszkieterów.
Dobra współpraca z dostawcami została doceniona nie tylko przez ekspertów z dziedziny Społecznej Odpowiedzialności Biznesu ale również dwa tygodnie temu przez przedstawicieli producentów, którzy przyznali Centrali Zakupowej Intermarché miano Sieci Detalicznej Roku „Retailer of the Year 2010" oraz najwyższe wyróżnienie w kategorii supermarkety.