Z psem na zakupy czy do restauracji? Centra handlowe są coraz bardziej otwarte na klientów, którzy chcą odwiedzać sklepy w towarzystwie swoich zwierząt. Możliwość swobodnego wejścia z pupilem do centrum handlowego czy zapewnianie spragnionym zwierzętom misek z wodą to tylko przykłady przyjaznego podejścia do zwierząt. Galeria Katowicka poszła o krok dalej.
Style życia, nawyki konsumentów, zwyczaje zakupowe zmieniają się, a centra handlowe, w coraz szerszym zakresie wychodząc poza swoją zwyczajową funkcję, chcą za tymi zmianami podążać. Traktowane już nie tylko jako miejsca zakupów, ale także rozrywki czy spotkań, muszą być otwarte na to, co ważne dla odwiedzających ich klientów. Ze strony tych ostatnich coraz częściej pojawia się oczekiwanie, żeby traktować towarzyszących im wszędzie psich przyjaciół, jak pełnoprawnych gości.
Z psami za pan brat, także w strefie food court
W Galerii Katowickiej obecność czworonogów podczas zakupów jest czymś oczywistym. Teraz, jako pierwsze centrum handlowe w Polsce, postanowiła zapewnić zwierzakom oraz ich opiekunom możliwość swobodnego przebywania w strefie food court, tworząc DOGBAR. Można tu w swobodnych warunkach zjeść posiłek, bez stresu, że obecność przyprowadzonego psa będzie kłopotliwa dla innych osób. DOGBAR zapewnia komfort także zwierzakom – jest tu pięć stanowisk dla psów, w których mogą odpocząć, dostać miseczkę z wodą, czy zjeść przekąskę przyniesioną przez opiekuna. Bardziej zsocjalizowane psy mogą przebywać w otwartych stanowiskach, a te mniej oswojone z obecnością innych ludzi i zwierząt – w specjalnych klatkach kennelowych. Dzięki zaangażowaniu Miejskiego Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Katowicach i Beaty Nowak – behawiorystki, zoopsycholożki i trenerki psów, powstało miejsce idealnie skrojone na miarę potrzeb ludzi i zwierząt. O jego wyposażenie w klatki, legowiska, miski i zabawki zadbał sklep zoologiczny Leopardus. Funkcjonowanie DOGBARU określa regulamin, zapewniający bezpieczeństwo wszystkim korzystającym.
– Cieszę się, że zostałam zaproszona do pomocy w tworzeniu DOGBARU, gdyż świadczy to o świadomości pomysłodawców i ich chęci stworzenia miejsca przyjaznego psom i zgodnego z ich potrzebami. Wyjątkowość tego projektu polega na umożliwieniu lepszego zintegrowania psów z codziennym życiem oraz pozwala na udział w różnych aktywnościach razem z nimi. Specjalna strefa dla psów w Galerii Katowickiej pozwala również na socjalizację naszych pupili, co jest kluczowe w ich rozwoju emocjonalnym – mówi Beata Nowak, konsultantka projektu.
DOGBAR – z myślą o komforcie wszystkich odwiedzających
Galeria Katowicka, przyjazna dla właścicieli psów, stara się jednocześnie zapewnić komfort wszystkim klientom, nie tylko opiekunom psów.
– Otwierając DOGBAR, przecieramy szlaki, bo takiego miejsca w centrach handlowych na polskim rynku jeszcze nie było. Źródło tego pomysłu leży w trosce o komfort wszystkich odwiedzających Katowicką. Traktujemy psy jako pełnoprawnych gości, wychodzimy naprzeciw ich opiekunom, ale z poszanowaniem potrzeb wszystkich pozostałych użytkowników naszej przestrzeni. DOGBAR powstał również z myślą o tych, którzy źle się czują z psami w strefie restauracyjnej bądź dla których, np. ze względu na małe dzieci, obecność psa może być kłopotliwa. Zależało nam na tym, żeby wszyscy czuli się u nas tak samo dobrze – mówi Anna Szczerkowska, marketing manager Galerii Katowickiej.
W DOGBARZE stanął również instaspot dla zwierzaków – doskonałe miejsce na stylową fotkę w miejskim klimacie.
Galeria Katowicka regularnie na różne sposoby wspiera zwierzęta, dając zielone światło takim akcjom, jak adopcja psów i kotów z Miejskiego Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Katowicach organizowana przez sklep Leopardus, czy zbiórka plastikowych nakrętek na rzecz podopiecznych schroniska.