Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
poniedziałek, 31 października 2022
w
  • Obroty centrów handlowych w sierpniu 2022 r. były o 19,9% wyższe niż w sierpniu  2019 r.
  • Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów. W największych galeriach (powyżej 60 tys. mkw. GLA) wzrost wyniósł 26,2%. Duże obiekty (40-60 tys. mkw. GLA) notowały wzrosty o 14,6%, średnie (20-40 tys. mkw. GLA) o 13,6%, a najmniejsze (5-20 tys. mkw. GLA) o12,6%.
  • W podziale na kategorie obroty rosły odpowiednio: wyposażenie domu z RTV i AGD o 28,1%, odzież o 12,4%, a gastronomia o 38,9%.


- Obroty centrów handlowych pozostają wyższe niż przed pandemią. Ze wskaźnika Turnover Index wynika, że w sierpniu 2022 r. wzrosły o blisko 20% w porównaniu do sierpnia 2019 r. Liczymy,  że podobne wyniki utrzymają się także w nadchodzących miesiącach, które są kluczowe dla handlu. Z uwagą obserwujemy wciąż rosnącą inflację i w konsekwencji wzrastające koszty utrzymania,  na które dodatkowo wpływają jeszcze ponadnormatywne koszty energii. Z pewnością  są to czynniki, które mogą wpływać na postawy konsumentów - mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

W czasie wakacji klienci chętnie korzystali z oferty gastronomicznej, proponowanej przez centra handlowe. Wzrost w tej kategorii o blisko 39% pokazuje jak ważny dla klientów jest aspekt społeczny centrów handlowych i potrzeba obcowania z ludźmi po okresie zamknięcia, który wymusiła pandemia. To trend trwający od momentu zniesienia restrykcji sanitarnych.  Polacy chętnie kupują sprzęt RTV i AGD oraz artykuły wyposażenia domu w sklepach stacjonarnych, na co wskazuje ponad 28% wzrost w tej kategorii w sierpniu. Z kolei moda odnotowała ponad 12% wzrost dynamiki obrotów w porównaniu do sierpnia 2019 r.   Odwiedzalność centrów handlowych we wrześniu 2022 r., mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu, była o 0,7% wyższa niż we wrześniu 2019 r.