Menu główne
Handlowiec 07/2021
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
wtorek, 14 czerwca 2022
ukraina

Park Handlowy Matarnia swoim zaangażowaniem w wiele inicjatyw wspierających uchodźców przypomina, że nie możemy pozwolić, aby temat niesienia pomocy potrzebującym spowszedniał. Mimo tak obszernego wsparcia ze strony Polaków w pierwszych dniach konfliktu, nadal bardzo dużo rodzin z Ukrainy, które przyjechały m.in. do Gdańska, jest w potrzebie.

Zmuszeni do ucieczki obywatele Ukrainy z dnia na dzień musieli pozostawić za sobą dotychczasowe domy, pracę i dobytek, który gromadzili przez całe życie. Brakowało jedzenia, ubrań i innych najbardziej podstawowych produktów. Wraz z upływającym czasem, potrzeby osób przybywających do Polski ulegają zmianom, ale nie znikają.

– Ingka Centres jest ważnym partnerem działań w ramach sieci „Gdańsk Pomaga Ukrainie”. Dzięki wsparciu Parku Handlowego udało nam się w ciągu ponad 100 dni wojny otoczyć potrzebną pomocą uciekinierów wojennych, którzy przybyli do Gdańska. Wspólnie wyposażaliśmy punkty recepcyjne oraz miejsca tymczasowego zakwaterowania – to było niezwykle istotne w pierwszych tygodniach wojny – mówi Karol Gzyl, Wiceprezes Zarządu, Fundacja Gdańska. – Obecnie Park Handlowy Matarnia przeznacza swoje zasoby także, by wesprzeć zaopatrzenie głównego punktu dystrybucji darów rzeczowych na gdańskim stadionie. Pomaganie to nie sprint, a maraton. Jesteśmy wdzięczni, że Park Handlowy Matarnia stał się naszym sprawdzonym partnerem.

Park Handlowy Matarnia, ramię w ramię z Fundacją Gdańską i sklepem IKEA Gdańsk, wspiera małe i duże inicjatywy mające na celu pomoc osobom z Ukrainy.

– Jedną z większych inicjatyw, w którą się zaangażowaliśmy, było wsparcie w wyposażeniu hotelowca przy ulicy Wita Stwosza w Gdańsku, który powstał zgodnie z koncepcją Miasta Gdańska. Aby budynek był gotowy na przyjęcie nawet 200 osób, dostarczyliśmy sprzęt RTV i AGD, między innymi: telewizory, pralki, żelazka, lodówki, mikrofalówki, czajniki – mówi Monika Jaworska, Community Engagement Specialist, Park Handlowy Matarnia. – Mieliśmy też swój skromny udział w wyposażeniu domu przy ulicy Wenus w Gdańsku, w którym zamieszkały rodziny z Ukrainy.

Szczególną troską i opieką Park Handlowy Matarnia objął grupę 70 dzieci, które przyjechały do Gdańska. Przekazano artykuły higieniczne: pieluchy, butelki, kremy i żele pielęgnacyjne, smoczki, szczoteczki i pasty do zębów.

– Chcemy zakomunikować, że pomoc jest cały czas tak samo potrzebna, jak kilka miesięcy temu. Nasi pracownicy firm serwisowych z Ukrainy i ich rodziny także otrzymali wsparcie. Wciąż zaopatrujemy potrzebujących w środki spożywcze i higieniczne – dodaje Jaworska. – Zapewniamy, że to nie koniec naszego wsparcia dla obywateli Ukrainy. Jesteśmy nastawieni przede wszystkim na przemyślane i długofalowe działanie, które dopasowujemy do wciąż zmieniających się potrzeb osób dotkniętych tą tragedią. Każdy zasługuje na miejsce, w którym poczuje się bezpiecznie.

W pomoc potrzebującym angażują się także najemcy centrum, np. market ZOO KARINA otworzył zbiórkę dla zwierząt z Kijowa, a Pandora i Gatta przeznaczają cały dochód z wyznaczonych ze swojego asortymentu produktów na zbiórkę SOS Ukraina organizowaną przez Polską Akcję Humanitarną.

źródło: Newseria