Menu główne
Handlowiec 09/2024
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
środa, 08 grudnia 2021
galeria

Przed nami dwa tygodnie intensywnych przygotowań do świąt Bożego Narodzenia. Polska Rada Centrów Handlowych przypomina, że na ten okres przypadają dwie niedziele handlowe – 12 i 19 grudnia. Te dodatkowe dni handlowe pozwolą na rozłożenie zakupów na więcej dni tygodnia, dzięki czemu zakupy prezentów na gwiazdkę będą bardziej komfortowe i bezpieczne.

Niedziele handlowe przypadają w tym roku na 12 i 19 grudnia. Dwa dodatkowe dni handlu umożliwią zrobienie zakupów przede wszystkim tym kupującym, którzy mogą realizować je jedynie w weekendy, dzięki czemu ruch weekendowy rozłoży się na trzy dni. Będzie to też okazja dla sieci handlowych na wygenerowanie dodatkowego obrotu, który po dwóch tegorocznych lockdownach i trzech utraconych w ich wyniku niedzielach handlowych jest bardzo ważny. Czwarty kwartał jest dla branży handlowej najważniejszym okresem w roku i przynosi zazwyczaj ponad 30 proc. całorocznych obrotów. Sam grudzień to zazwyczaj o około 54 proc. wyższe obroty niż średnia miesięczna z okresu styczeń-listopad. Zgromadzone w tym okresie środki pozwalają sieciom handlowych zakupić kolekcje i produkty na kolejne sezony  oraz przetrwać początek roku.

– Otwarcie centrów handlowych w niedziele umożliwia ograniczenie większego ruchu w galeriach handlowych w piątki i soboty  oraz rozłożenie go z dotychczasowych sześciu na siedem dni. Poprawia to bezpieczeństwo i komfort robienia zakupów w warunkach, kiedy tak ważne jest zachowywanie dystansu społecznego. PRCH od dawna apeluje o zniesienie zakazu handlu w niedziele. To rozwiązanie – zwłaszcza w pandemii –zwiększałoby bezpieczeństwo kupujących i pracowników handlu, a także poprawiłoby sytuację centrów handlowych i ułatwiło branży odbudowywanie strat  wynikających z pandemii – wyjaśnia Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH.

Choć klienci są już przyzwyczajeni do funkcjonowania w rygorze sanitarnym, a centra handlowe stosują najwyższe standardy sanitarne, PRCH w imieniu branży centrów handlowych przypomina o odpowiedzialnym zachowaniu podczas zakupów. Rada apeluje do kupujących o przestrzeganie zasady DDM – utrzymywanie ok. 1,5 metra dystansu od innych osób, częste dezynfekowanie dłoni i noszenie maseczek w prawidłowy sposób, tak by jednocześnie zakrywały one nos i usta. Powinniśmy zrezygnować z wizyty w centrum handlowym, jeśli czujemy się przeziębieni lub chorzy. By sprawnie i w jak najkrótszym czasie zrealizować zakupy, postarajmy się planować, po co wybieramy się do galerii i jakie sklepy chcemy odwiedzić. W miarę możliwości powinniśmy wybierać godziny i dni, w których w centrach handlowych jest mniej osób – np. między 12. a 15., od poniedziałku do czwartku.

Pamiętajmy, że niedziele handlowe umożliwiają zrobienie zakupów osobom, które nie mogą zrealizować ich w pozostałe dni tygodnia. Jeżeli tylko możemy, dajmy im taką możliwość i odwiedzajmy centra poza weekendem. W centrach handlowych i sklepach nie może przebywać więcej niż 1 osoba na 15 mkw., dlatego na zakupy wybierajmy się w pojedynkę. Dotykajmy tylko tych produktów, którymi jesteśmy zainteresowani i starajmy się płacić bezdotykowo.

– Pierwsze tygodnie grudnia to intensywny czas zarówno dla kupujących, jak i sprzedających, dlatego bądźmy cierpliwi i uprzejmi, nawet jeśli zaistnieje konieczność czekania na wejście do sklepu lub galerii. Współpracujmy z obsługą centrum handlowego, zwłaszcza wtedy, gdy przypomina nam o dezynfekowaniu dłoni, zachowaniu dystansu czy noszeniu maseczki. Obowiązujące obostrzenia wprowadzono w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo. Pamiętajmy, że komfort i to, jak bezpiecznie jest w centrum handlowym zależy także od naszego zachowania, od tego, jak sprawnie realizujemy zakupy i udostępnimy przestrzeń innym. Bądźmy dla siebie życzliwi – apeluje Krzysztof Poznański.

Centra handlowe są przystosowane do bezpiecznej obsługi klientów, skrupulatne monitorują liczbę osób przebywających jednocześnie w obiektach i  przestrzegają wprowadzonych limitów oraz zasad sanitarnych. W przypadku zwiększonej odwiedzalności i powstania ryzyka, że dopuszczalny limit osób na metr kwadratowy zostanie przekroczony, wprowadzane jest czasowe zamknięcie wejść do obiektu do momentu zmniejszenia liczby klientów. Centra rygorystycznie przestrzegają też zasad bezpieczeństwa sanitarnego. Przy wejściach do obiektów, sklepów, restauracji i punktów usługowych, umieszczane są informacje o limitach osób, które mogą jednocześnie w nich przebywać. Szczególną uwagę zwraca się na informowanie kupujących przez personel o obowiązku zakrywania ust i nosa na terenie galerii. W galeriach handlowych klientom rozdawane są bezpłatne maseczki oraz nadawane komunikaty głosowe przypominające o konieczności zakrywania ust i nosa oraz zachowywaniu dystansu.

źródło: informacja prasowa